Operativ inköpare

Konsultia AB / Inköpar- och marknadsjobb / Nordanstig
2019-04-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ inköpare" (publicerad 2020-01-23) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nordanstig, Hudiksvall, Sundsvall, Ljusdal, Timrå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Konsultia AB i Nordanstig, Hudiksvall, Sundsvall, Ljusdal, Bollnäs eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
Som operativ inköpare ingår du i ett team som arbetar med att säkra företagets behov av material. Du arbetar bland annat med förfrågningar, orderläggning, leveransbevakning och avvikelsehantering. Du har kontinuerlig kontakt med leverantörer och ansvarar för att följa upp att varor levereras i tid samt skicka prognoser.


Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av inköp och leverantörsfrågor från tillverkningsindustrin eller har annan motsvarande lämplig bakgrund, samt har en god teknisk förståelse. Tjänsten innebär kontinuerlig korrespondens med leverantörer och det är därför viktigt att du har ett professionellt bemötande och är bra på att ge snabb återkoppling.

Som person trivs du med att arbeta i en miljö med korta ledtider och beslutsvägar. Du är öppen, ärlig, ödmjuk samt en lagspelare och vågar ta för dig och driva arbetet framåt på ett målinriktat sätt. Du är strukturerad och har god analytisk förmåga, tar egna initiativ och ser till att slutföra saker i tid.

Tidigare arbetserfarenhet av inköpsarbete är ett krav och det är meriterande om du har förhandlingsvana samt att du är van och bekväm med att arbeta i affärssystem.

Erfarenhet av affärssystemet Monitor är meriterande. Goda kunskaper i engelska och svenska är ett krav.

Vårt mål är att alla våra anställda jobbar utifrån Konsultias värdegrund som innebär att vara engagerad, ta eget ansvar, fokusera på kunden och ha kul på jobbet.

Övrig information
B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

Behovet gäller omgående och är en visstidsanställning på 6 månader där du är anställd av oss på Konsultia och kommer vara uthyrd till kundföretaget, med möjlighet till anställning av kunden efter 6 månader om behovet kvarstår.

Tjänsten kan tillsättas så snart rätt kandidat söker, så skicka in din ansökan idag via vår hemsida www.konsultia.se

För frågor gällande tjänsten kontakta Frida Forsman 070-517 26 10 eller frida@konsultia.se


Om oss
Vårt mål är att vara Norrlands bästa bemanningsföretag!

Konsultia är specialister på personaluthyrning och rekrytering till Norrlands industri- och logistikföretag.

Genom att erbjuda en bra arbetsmiljö, spännande uppdrag och goda utvecklingsmöjligheter arbetar vi för att vara branschens attraktivaste arbetsgivare. Hos oss är människorna vår viktigaste tillgång.

Konsultia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Det innebär att du som anställd har schyssta villkor. Du har marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön samt pension och försäkringar. Dessutom får alla våra anställda friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Konsultia är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.
Vi brinner för industrijobben i Norrland och känner stolthet för den närvaro vi erbjuder våra kunder. Våra kontor finns etablerade i Skellefteå, Robertsfors, Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall, Gävle, Borlänge och Bollnäs. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.konsultia.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2019-04-08

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-01
Ange följande referens när du ansöker: 1354
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Forsman frida@konsultia.se 070-517 26 10

Företag
Konsultia AB

Adress
Konsultia AB
Collinigatan 2
82143 Bollnäs

Kontorsadress
Collinigatan 2

Jobbnummer
4718150

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Konsultia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Konsultia AB: