Operativ inköpare
Huddinge Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Huddinge Kommun i Huddinge,
Stockholm eller i
hela Sverige Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
Enhetsbeskrivning
Upphandlingsverksamheten är centralt placerad vid kommunstyrelsens förvaltning och är kommunens kunskapskälla avseende upphandling och inköp. Upphandlingssektionen genomför ramavtalsupphandlingar samt övriga större upphandlingar inom kommunen. Vidare arbetar sektionen aktivt med uppföljning avseende avtalstrohet samt avtalsuppföljning.
Upphandlingssektionen är under utveckling vilket ger dig stor påverkansgrad vad gäller att fortsätta att förädla arbetssätt och metoder. Huddinge kommun erbjuder ett arbetsklimat som präglas av högt tempo och engagerade medarbetare.
Huddinge ligger bara 15 minuter från Stockholm.
•
Om arbetet
Den övervägande delen av arbetsuppgifterna som operativ inköpare hos oss innebär att arbeta med operativt inköp med inriktning e-handel. Det innebär att ansluta nya leverantörer i kommunens inköpssystem, telefon och mailsupport för att stötta kommunens användare med e-handel och övervakning av avvikelser i e-handelsfunktionen. Utöver detta kommer du att administrera kataloger, behörigheter, användare och leveransadresser samt vara ett internt stöd till upphandlingarna på sektionen. Dessa arbetsuppgifter kan vara bokning av möten, förande av anteckningar och protokoll, posthantering och viss hantering av arkivering.
Du kommer även att ha en viktig funktion när det gäller att identifiera och initiera förbättringar både i systemet samt i sektionens arbetssätt.
Rollen innebär ett utåtriktat arbete där kommunikation och information, både internt och externt, är mycket centrala delar. En mycket viktig del av arbetet är att besöka kommunens beställare ute i verksamheten för att exempelvis hålla utbildning i inköpssystemet och inköpsrelaterade frågor. I tjänsten ingår också att stödja sektionens upphandlare med konkurrensutsättning.
Publiceringsdatum2018-11-28ProfilVi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning samt att du har erfarenhet av sedvanliga datorprogram som MS Office. Det är det mycket meriterande om du har erfarenhet av arbete vid en upphandlingssektion.
Du har tidigare erfarenhet av att hantera och läsa avtal, samt att du har erfarenhet av att hantera avtalsrelaterade frågeställningar. I rollen som operativ inköpare ser vi det som önskvärt att du har erfarenhet inom utvecklingsarbete och särskilt med avseende på beställningssystem eller liknande stödsystem.
I tidigare arbeten har du arbetat med stöd och service. För att passa in hos oss på upphandlingssektionen är det viktigt att du är kommunikativ och en serviceminded lagspelare.
Erfarenhet från kommunal eller från politiskt styrd organisation är meriterande i rollen.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag.
http://www.huddinge.se/formaner Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se
http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfackVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare tillträde enligt överenskommelse
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-16
Ange följande referens när du ansöker: KSF:2018:57
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPer-Olof Andersson 070-1989306
FöretagHuddinge kommun
AdressHuddinge kommun
Kommunalvägen 28
14185 Huddinge
KontorsadressKommunalvägen 28
Jobbnummer 4476316
Observera att sista ansökningsdag har passerat.