Operativ inköpare

Saab AB / Inköpar- och marknadsjobb / Östersund
2015-03-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ inköpare" (publicerad 2021-04-12) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Saab AB i Östersund, Ånge, Kramfors, Sundsvall, Härjedalen eller i hela Sverige

På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning - att göra världen till en säkrare plats.

Vad du blir en del av
Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln. Affärsenhet Land erbjuder tjänster, lösningar och system i Sverige och internationellt inom den landbaserade och navala arenan.Du blir en del av Inköpsstaben på affärsenheten som ansvarar för inköpsbehovet såväl strategiskt som operativt.

Din framtida utmaning
Vi söker nu en operativ inköpare med stora möjligheter att utvecklas i rollen samt i verksamheten.Som operativ inköpare kommer du att ansvara för att upprätta inköpsorder utifrån produktionsbehov, säkerställa att leveranser sker enligt krav och önskemål. I tjänsten ingår även att skicka förfrågningar och utvärdera offerter samt förhandla med leverantörer för standardartiklar. Andra förekommande arbetsuppgifter är fakturahantering samt uppdatera affärssystemet och kontinuerligt arbeta med kostnadsbesparingar inom sortimentet samt mäta och följa upp leverantörerna.

Den du är idag
Vi söker dig som har erfarenhet av inköp och goda kunskaper i logistik samt erfarenhet av att arbeta i ERP-system eller motsvarande. Du trivs i en affärsorienterad miljö där du aktivt bidrar med en hög servicenivå.Du är resultatorienterad, har god samarbetsförmåga och intresse av att jobba med utvecklings- och förbättringsarbete.Du kommer ha omfattande kontakter inom och utanför företaget, vilket kräver att du är en utåtriktad person som har förmåga att arbeta på ett strukturerat sätt. Vi förväntar oss också att du behärskar engelska och svenska i tal och skrift samt kan utforma affärsbrev och annan korrespondens på ett professionellt sätt.Din utbildningsbakgrund är inom inköp, logistik, teknik eller ekonomi.

Om Saab
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretagföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 14 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Publiceringsdatum
2015-03-31

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Hedberg Liljesson, Inköpschef 013-231451 elin.liljesson@saabgroup.com

Företag
Saab AB

Adress
Saab AB
Storlienvägen 56
83125 Östersund

Kontorsadress
Storlienvägen 56

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2228463

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Saab AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Saab AB: