Operativ inköpare
Saab / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
2013-02-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ inköpare" (publicerad 2013-12-12) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Saab i Linköping,
Mjölby,
Motala,
Norrköping,
Haninge eller i
hela Sverige Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov. Saab har cirka 14 000 medarbetare. Försäljningsintäkterna uppgår till 24 miljarder kronor. Forskning och utveckling motsvarar nära 20 procent av omsättningen.
Vad du blir en del av
Dynamics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster och kamouflagesystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk.
Din framtida utmaning
Inköpsfunktionen ansvarar för kontraktering och inköp av allt köpt material för samtliga projekt. Inköpsarbetet, som har direkt påverkan på vår lönsamhet, har genomgått en omfattande, resultatfokuserad förändring som bl.a. innebär att inköpsarbetet bedrivs i varugruppsteam
Arbetet är självständigt och består i huvudsak av rent operativa uppgifter d.v.s. orderläggning baserad på befintliga avtal samt uppföljning men omfattar även offeretinfordran, utvärdering, orderläggning samt uppföljning.
Du kommer att jobba i varugruppen elektronik tillsammans strategiskt inköp och köpkvalitet.
Inköpsfunktionen ansvarar för kontraktering och inköp av allt köpt material för samtliga projekt
Inköpsarbetet, som har direkt påverkan på vår lönsamhet, har genomgått en omfattande, resultatfokuserad förändring som bl.a. innebär att inköpsarbetet bedrivs i varugruppsteam
Arbetet är självständigt och består i huvudsak av rent operativa uppgifter d.v.s. orderläggning baserad på befintliga avtal samt uppföljning men omfattar även offeretinfordran, utvärdering, orderläggning samt uppföljning.
Du kommer att jobba i varugruppen elektronik tillsammans med strategiskt inköp och köpkvalitet.
Inköpsfunktionen ansvarar för kontraktering och inköp av allt köpt material för samtliga projekt
Den du är idag
Du som söker ska ha grundläggande teknisk förståelse av elektronik, vara affärsmässig, ha en utbildning på gymnasie eller högskolenivå inom teknik eller ekonomi, alternativt dokumenterad erfarenhet från inköpsarbete.
Givetvis krävs goda kunskaper i engelska, bra samarbetsförmåga och god social kompetens.
Vi arbetar med IFS affärssystem och Raindance ekonomisystem som stöd för planering, upphandling och uppföljning.
Vi är en funktion med bra sammanhållning och engagemang som lägger stor vikt vid delaktighet och eget ansvar genom målstyrning.
Publiceringsdatum2013-02-11Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-03
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTorbjörn Reutermo, rekryterande chef +46 13 18 60 74, +46 734 18 60 74
Johan Sowa, Sveriges Ingenjörer +46 13 18 63 07
Ulla-Mona Mattsson, Unionen +46 13 186263, +46 734 186263
FöretagSaab
AdressSaab
Jobbnummer 1463319
Observera att sista ansökningsdag har passerat.