Operativ inköpare

Randstad AB Granngården / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB Granngården i Malmö

Granngården är en riksomfattande butikskedja med 110 butiker runt om i Sverige. Under ett och samma tak hittar du som är djur- och trädgårdsintresserad eller villaägare ett brett sortiment. Vår försäljning sker genom butiker, postorder och e-handel. Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Affärsidé - Granngården ska vara en inspirerande fackhandel som levererar speciellt utvecklade produkter, tjänster och kunskap för livet på landet. För mer information,www.granngarden.se.

Granngården söker operativ inköpare till sitt huvudkontor i Malmö.  Som inköpare blir du del av ett team som ansvarar för en viss typ av produkter och ditt övergripande ansvar blir att säkerställa påfyllning av varor från leverantörer till centrallager samt att styra produktflödet mellan lager och butik. Dina kontaktytor är främst chefer och nyckelpersoner internt, inom exempelvis inköp och marknad, samt externa leverantörer.

Publiceringsdatum
2012-09-04

Dina arbetsuppgifter
I rollen som operativ inköpare är dina främsta arbetsuppgifter.

• Planera och utföra avrop till centrallager utifrån fastställda avtal.
• Ansvar för påfyllning av varor till butik.
• Följa upp lagernivåer på lager samt i butik.
• Leveransbevakning.
• Analys av ingående lagerstyrningsparametrar.
• Säkerställa servicenivå gentemot kunder .
• Hålla leverantörer uppdaterade om Granngårdens rutiner gällande varuflöde.

Bakgrund/erfarenhet

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning om minst ett år, med inriktning mot; inköp/logistik, lagerstyrning, företagsekonomi eller annan liknande. Du kan även ha fått relevanta kunskaper genom arbetserfarenhet eller annan utbildning. 

Du har arbetat i minst två-tre år med liknande uppgifter.  Du har mycket goda datakunskaper generellt och mer specifikt i Excel. Du har arbetat i ett större affärssystem tidigare och det är meriterande om du har kunskaper i Movex.

Dina personliga egenskaper
Vi söker en person som är strukturerad och analytisk och som har förmågan att hela tiden hålla en hög servicenivå gentemot alla kontakter. Du är van vid att arbeta självständigt och är trygg i att fatta egna beslut i det löpande arbetet. Då arbetsbelastningen kan variera mycket beroende på säsong är det viktigt att du är stresstålig. Du har en god social kompetens och kan förklara på ett pedagogiskt sätt.

Tjänsten ska tillättas under september och innebär till en början konsultuppdrag om ca sex månader. Det finns goda möjligheter till fortsättning hos Granngården.

Vi arbetar med ett löpande urval, därför är du välkommen med din ansökan snarast möjligt - dock senast 16 september.

I denna rekrytering samarbetar Granngården med Randstad. Du ansöker via Randstad.

För mer information om tjänsten, kontakta Nina Jansson, Randstad, 040-698 08 03.

Arbetstider och omfattning
Heltid, tillsvidare

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Randstad AB Granngården

Adress
Randstad AB Granngården
Box 17193
10462 Stockholm

Jobbnummer
1331529

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB Granngården

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB Granngården: