Operativ inköpare - internationellt företag

Avanzera Bemanning / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Avanzera Bemanning AB har fått uppdraget att rekrytera en operativ inköpare till en utlandsägd koncern med verksamhet över hela världen. Företaget är ledande inom sitt verksamhetsområde och representerar några av världens starkaste varumärken!
Detta är ett vikariat under tiden som ordinarie inköpare är tjänstledig. Vikariatet beräknas pågå t o m augusti 2011 och kan påbörjas omgående, men viktigast är att du är rätt person. Arbetsplatsen är i södra delen av Stockholm med goda kommunikationer.
Du kommer att ingå i ett team som består av tre inköpare och en inköpschef. Teamet arbetar globalt och ansvarar för inköp av promotionartiklar till hela koncernen. Promotionartiklarna används över hela världen för att stötta försäljningen av företagets produkter. Leverantörerna består i huvudsak av agenter men även tillverkare t ex i Kina. Företagets huvudlager finns i Sverige. Leveranser kan ske antingen från lagret i Sverige eller direkt från tillverkare.
Du kommer att arbeta operativt med hela kedjan från att ta emot beställningar, till att varorna är levererade.
Huvudarbetsuppgifter:
• Ta emot beställningar
• Skicka bekräftelser
• Räkna ut fraktkostnader och göra offerter
• Lägga beställningar hos befintliga leverantörer
• Boka spedition
• Leveransbevakning
• Reklamationshantering
• Bevaka lagernivåer
• Synkronisera leveranser med globala marknadsföringskampanjer
• Marknadsföra produkterna i företagets web shop för promotionartiklar
Personliga egenskaper och kvalifikationer:
Vi söker dig som är en tydlig kommunikatör och som har ett genuint intresse inom inköp och logistik. Du vet hur viktigt det är att alla delar i företaget fungerar och att många personer är beroende av att beställda artiklar levereras i tid.
För att den här tjänsten ska passa dig är det viktigt att du är analytisk, serviceminded och målinriktad samt har en problemlösande inställning. Du är en duktig administratör och en "doer" som snabbt kan växla mellan olika arbetsuppgifter och hantera flera uppgifter parallellt. Tempot är högt och du kommer emellanåt att arbeta under tidspress.
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av att arbeta med inköp och logistik i internationell miljö. Du talar och skriver både engelska och svenska obehindrat och har du dessutom kunskaper i franska är det en merit. Vi ser gärna att du har universitetsutbildning eller eftergymnasial utbildning inom inköp och logistik.
Är det något du undrar över är du välkommen att höra av dig till nedanstående kontaktperson. Din ansökan mailar du till ansokan@avanzera.se . Märk din ansökan "Operativ inköpare internationellt företag". Din ansökan vill vi ha snarast möjligt. Ansökningshandlingarna behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.

Publiceringsdatum
2010-03-09

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Heltid, vikariat med anställning hos kunden.

Ersättning
Fast lön
Månadslön, var god ange löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-03-17
Ange följande referens när du ansöker: Operativ inköpare internatione
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@avanzera.se

Kontakt
Rebecca Hauffe, 08-545 28 305, ansokan@avanzera.se

Företag
AVANZERA BEMANNING

Adress
AVANZERA BEMANNING
Box 853
10137 STOCKHOLM

Kontorsadress
Vasagatan 15-17
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 28 300
E-postadress: ansokan@avanzera.se

Jobbnummer
603028

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning: