Operativ HR-konsult till kontoret i Malmö
Securitas Direct / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Securitas Direct i Malmö,
Ängelholm,
Båstad,
Ljungby,
Tingsryd eller i
hela Sverige Securitas Direct är marknadsledande på larmtjänster för hem och företag i Europa med över 1,2 miljoner kunder varav 225.000 i Sverige. Vi erbjuder larmkoncept till privatpersoner och företagare över hela landet.
Vår mission är att få människor att känna sig trygga, och det gör vi genom att hjälpa våra kunder att skydda sig
mot inbrott, överfall och brand.
Vi erbjuder dig en utmanande miljö i ett företag med en stark tillväxt. Securitas Direct är en entreprenörsdriven serviceorganisation där HR-arbetet stödjer våra affärsprocesser. Vi har standardiserade metoder för urval och utveckling av företaget och våra medarbetare. Du kommer att driva och utföra HR-arbetet på vårt Malmökontor tillsammans med våra chefer och medarbetare. Om du är rätt person erbjuder vi dig stort eget ansvar för operativt arbete inom ramarna för en professionell HR-organisation. Du kommer att ha stor lokal frihet inom ditt ansvarsområde.
Ditt uppdrag
Du arbetar huvudsakligen med HR-support till managers och personal på Securitas Direct AB:s Malmökontor, med ca 80 medarbetare. I viss omfattning kommer du också att stötta Linköpingskontoret som ingår i samma ansvarsområde. Arbete utanför Malmökontoret medför resor till Linköping samt inom Norden 2 till 4 gånger i månaden
Dina uppgifter blir rekrytering och urval, samt utveckling och utbildning. Du behöver utveckla en god och rättfram kontakt med ansvariga chefer på koncernledningsnivå och kommer att stödja dem i övergripande ledningsfrågor med anknytning till HR, exempelvis compensation and benefits.
Du gör framför allt daglig HR-nytta och blir den som omvandlar HR-strategier till vardaglig praxis på kontoret.
Du kommer att ges stort eget ansvar, spelrum att själv strukturera arbetstiden, och rent organisatoriskt blir du underställd vår svenske HR-chef.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Du skall ha akademisk examen från P-programmet eller motsvarande. Har du arbetslivserfarenhet från ett serviceyrke är det positivt, men inte ett krav.
Absoluta krav är att du har arbetat med rekrytering, urvalsprocesser samt ledning/koordinering av utbildnings- och utvecklingsprocesser.
Du skall kunna lösa de flesta vardagliga frågeställningar inom arbetsrätt, men behöver inte ha specialistkunskaper. Du kommer att supporta managers (individuellt och i grupp) i arbetsrättsliga frågor.
Eftersom vi är ett säkerhetsföretag krävs även ett godkänt utdrag ur belastningsregistret.
Har du några års erfarenhet av arbete som HR-konsult – gärna i verksamhet med entreprenörs- eller servicekaraktär – är det en merit.
Vi förutsätter att dina kunskaper i engelska är mycket bra och att vana finns att arbeta i internationell miljö, då vi har över 10 nationaliteter bara på Malmökontoret.
Som person ska du vara stabil, analytisk, utåtriktad men kompromissvillig, strukturerad men prestigelös och energisk.
Vidare är det viktigt att du är beredd på obekväma arbetstider då och då, och att du har viss kunskap om konsultativt förhållningssätt för att förebygga missförstånd och effektivitetsförluster.
Ansökan och kontakt
För mer information om tjänsten kontakta Andreas Lökken på Assessio, 0735-35 12 48. Din ansökan med CV vill vi ha in snarast dock senast 2010-01-11 via
www.assessio.se/rekrytering. Vi kan tyvärr inte ta emot några ansökningar via mejlen då det är ett antal urvalsfrågor inlagda i systemet som måste besvaras.
Välkommen med din ansökan.
Publiceringsdatum2009-12-28Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-01-11
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAndreas Lökken, 046-286 31 60
FöretagSecuritas Direct
AdressSecuritas Direct
Årstaängsvägen 1C
10074 Stockholm
Jobbnummer 558927
Observera att sista ansökningsdag har passerat.