Operativ HR-ansvarig till vår kund i Helsingborg

SJR / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Helsingborg, Bjuv, Höganäs, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

Till vår kund i Helsingborg söker vi nu en Operativ HR-ansvarig med start omgående.

Tjänsten
Tjänsten innebär operativt HR-arbete i form av att stödja företagets chefer i deras arbete med sina team och medarbetare, allt från rekrytering och introduktion till personalärenden som rehabilitering och misskötsamhet. Du ansvarar för att HR-processerna efterlevs vad gäller bland annat lönerevision och medarbetarsamtal, och ger även här ett konsultativt stöd till cheferna.Du har även ansvar för HR-administrationen i form av upprättande av anställningsavtal, reseräkningar och underlag inför löneutbetalning. Lönerna är outsourcade men visst förarbete krävs.

Företaget ser gärna att processerna gällande HR-administrationen utvecklas och effektiviseras.Om tid och kunskap finns kommer tjänsten även att kunna innebära arbete med arbetsmiljö och säkerhet men detta är inte det primära.

Du är ensam HR i Sverige och är placerad på regionkontoret i Helsingborg där också ledningen sitter. Resor kan förekomma men inte i någon större utsträckning.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av HR-arbete, så väl administrativt som operativt.Du trivs med att vara spindeln i nätet och att arbete i en bred HR-roll. Du drivs av att arbeta nära cheferna samtidigt som du ansvarar för HR-administrationen och ser en utmaning i att utveckla denna. Som person är du flexibel, prestigelös, orädd och gillar utmaningar. Du har förmågan att se de problem som finns och tar gärna tag i dessa för att förbättra och förenkla.

Publiceringsdatum
2018-03-02

Övrig information
Tjänsten kräver att du talar och skriver både på svenska och engelska. Körkort är ett krav och egen bil underlättar.

Du kommer att få en anställning hos oss på SJR, uppdragets längd är ca 11 månader. Tjänsten är på heltid.

Så ansöker du
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Nilsson, 0766-47 16 12. Urval och intervjuer kommer ske löpande så välkommen med din ansökan snarast!

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Nilsson 0766471612

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3998529

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: