Operativ Fleet Manager

Buchen Sweden AB / Backofficejobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Buchen Sweden AB i Sundsvall, Östersund, Gävle, Umeå, Skellefteå eller i hela Sverige

BUCHEN är ett av Europas ledande bolag inom industrisanering och en del av REMONDIS-koncernen; ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 38 000 anställda på fyra kontinenter.

BUCHEN erbjuder ett komplett utbud av kundspecifika industritjänster.
Genom rengöring och underhåll av tekniska system säkerställer vi att kraftverk, tillverkningsanläggningar och produktionsutrustning uppnår högsta nivå av effektivitet och driftsäkerhet.

BUCHEN Sweden AB:s verksamhet utgår från närmare 20 enheter, från Löddeköpinge i söder till Luleå i norr. Totalt är vi nästan 400 anställda och omsätter ca 500 miljoner SEK. BUCHEN är ett lokalt företag som genom närhet till våra kunder erbjuder effektiva och hållbara tjänster - samtidigt som vi har kraft och stöd från att vara en del av en internationell koncern. Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.

Publiceringsdatum
2022-11-29

Arbetsuppgifter
I rollen som operativ fleet manager ansvarar du för att optimera och standardisera företagets fordonshantering. Du har löpande kontakt med de operativa cheferna för att säkerställa hanteringen av fordonsflottan, vilken bl.a. består av omkring 150 tunga fordon och maskiner. Du kommer även att ha ansvar för att upprätta strategier och arbetssätt för förebyggande och avhjälpande underhåll.

Hållbarhet kommer att vara ett ledord i ditt arbete, i syfte att minimera företagets miljöpåverkan.

I rollen ingår bl.a. även att:
• Ha övergripande ansvar för att fordonskontroll används och uppdateras löpande.
• Säkerställa resultatenheternas avläsning av färdskrivare och att informationen lagras enligt gällande lagkrav.
• Identifiera och hantera fordonsrelaterade leverantörer/verkstäder.
• Stödja våra chefer i försäkringsfrågor kopplat till haverier.
• Supporta organisationen i övriga fordonsrelaterade områden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har flerårig tidigare erfarenhet av fordonsadministration. Vidare ser vi gärna att du har:

• Flera års erfarenhet av administrativt arbete
• God kommunikativ förmåga
• God dator- och systemvana
• B-körkort
• Svenska och engelska, i tal och skrift.

Har du erfarenhet från produktionsindustri inom pappersmassa, stål, energi, petrokemi och/eller gruvdrift är detta meriterande.

Som person ser vi att du är strukturerad, lyhörd och har god samarbetsförmåga eftersom rollen innebär tätt samarbete med både interna och externa nätverk. Du är ansvarsfull, uppmärksam på detaljer och mån om att leverera hög kvalitet.

ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C114527".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Buchen Sweden AB (org.nr 556064-3164)

Arbetsplats
Buchen Sweden AB

Kontakt
Production and development
Magnus Lundh
070-814 00 61

Jobbnummer
7214318

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Buchen Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Buchen Sweden AB: