Operativ fastighetsadministratör till Österåkers kommun

Österåkers Kommun / Administratörsjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Österåker, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Täby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker, Täby, Stockholm, Nynäshamn eller i hela Sverige

30 minuter utanför Stockholm ligger Österåker med centralorten Åkersberga. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer med Sveriges viktigaste jobb. Det gör vi genom högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans, en trygg miljö och ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Vi har samverkansavtal med de fackliga organisationerna. Du som arbetar hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort.

Arbetsplatsbeskrivning
Österåkers kommun befinner sig i en stark utvecklingsfas med hög inflyttning och stor bostadsbyggnation. Den snabba tillväxten ställer stora krav på att våra verksamhetslokaler ska följa med i samma utvecklingstakt. Inom samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar ca 100 personer fördelade på åtta enheter där vi är en nybildad lokalförsörjningsenhet sedan årsskiftet. Vi arbetar aktivt med att utveckla och förbättra kommunens verksamhetslokaler och säkerställa kommande behov. Vi har ett nära samarbete med kommunens fastighetsbolag Armada Fastighet AB.

Publiceringsdatum
2018-11-14

Dina arbetsuppgifter
Lokalförsörjningsenheten samordnar och ansvarar för samtliga kommunala verksamheters lokal- och bostadsbehov samt är beställare gentemot Armada eller privata fastighetsägare. Enheten ansvarar även för kommunens egenägda fastigheter som t ex konferensanläggningen Domarudden och Norrö tingshus.

Arbetsuppgifterna innebär främst att:

• Avtalsuppföljning av in- och uthyrning av bostäder
• Ansvara för besiktningar och byggnadsåtgärder för bostäder och lokaler
• Ansvara och samordna kontakter med bl. a fastighetsägare, entreprenörer och hyresgäster
• Hantering kring felanmälningar
• Fastighetsadministration
• Ansvara för informationsmaterial, ta fram och utveckla processer och rutiner, faktureringsunderlag och nyckelhantering

I ditt arbete kommer du främst att arbeta mot Socialförvaltningen, kommunens utförarorganisation samt våra egna hyresgäster. Du får ett spännande och utvecklande arbete med många kontaktytor.

Kvalifikationer
Vi söker dig med akademisk utbildning som är relevant för området eller motsvarande kunskap som arbetsgivaren bedömer likvärdiga.

Det krävs att du har dokumenterad erfarenhet av service med fokus på kundkontakter. Tjänsten har en stor bredd i en mindre enhet vilket kräver mångsidighet, flexibilitet och samarbetsförmåga. Som person är du noggrann, social och lösningsorienterad. Du tycker om att arbeta med lokalfrågor samt att få olika aktörer att arbeta mot samma mål.

Du ska ha ett gott bemötande och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Datorvana och B-körkort krävs. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är även meriterande om du har

• Goda kunskaper inom hyreslagstiftningen samt förhandlingsvana
• Goda kunskaper inom PBL, BBR och arbetsmiljölagen.

Vi behöver fler engagerade och skickliga medarbetare som vill vara med och utveckla kommunen. Våra medarbetare har ett stort eget ansvar för sitt arbete och sin arbetstid. Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi erbjuder flextid, friskvårdsbidrag, friskvårdstid och möjlighet att växla semesterdagstillägg till ledig tid.

Anställningens omfattning
Heltid

Anställningsform
Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas

Tillträde
Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag
Välkommen med Din ansökan och CV senast 2018-11-30

Österåker är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling, en av landets snabbast växande kommuner. På sommarhalvåret fördubblas befolkningen genom fritidsboende och turister. Nyföretagandet är starkt och arbetslösheten mycket låg. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med vattenkontakt. Flera spännande bostadsområden byggs och permanentboende i skärgården lockar allt fler. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se/

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ 100%

Ersättning
Fast månadslön samt friskvårdsbidrag

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Aoun, Lokalförsörjningschef jessica.aoun@osteraker.se 08-54081301

Företag
Österåkers kommun

Adress
Österåkers kommun
Österåkers kommun,
184 86 Åkersberga
18486 Åkersberga

Kontorsadress
Hackstavägen 22
184 25 Åkersberga

Jobbnummer
4457892

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Österåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Österåkers Kommun: