Operativ chef
Pandrol AB / Chefsjobb / Hudiksvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Hudiksvall,
Nordanstig,
Söderhamn,
Ljusdal,
Bollnäs eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pandrol AB i Hudiksvall Övergripande beskrivning
Pandrol AB letar nu efter en ny chef för inköp, produktion och logistik till sin verksamhet I Hudiksvall. Rollen rapporterar till VD och ingår I ledningsgruppen och är en nyckelfunktion för att vidareutveckla företagets position som ledande inom sin bransch.
Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:
• Du kommer att styra, planera och koordinera verksamheten vad gäller inköp, produktion och logistik, och identifiera möjliga aktiviteter för förbättringsarbete och framtida affärsmöjligheter
• Du kommer ha personalansvar för 10-12 personer - inom produktion, logistik och inköp. Vi strävar efter att uppfattas som en bra och trygg arbetsplats, där regelbundna medarbetasamtal samt uppföljning och utveckling av personalen är en naturlig del av arbetet.
• Vi är ett företag där all jobbar operativt, varför även din roll kommer att innehålla operativa uppgifter som att ansvara för strategiskt inköp samt våra relationer med de viktigare leverantörerna.
• Ansvaret för att rapportera relevanta KPI gällande inköp/leveranssäkerhet och produktionsrelaterade nyckeltal till Pandrols huvudkontor ingår i rollen. Detta inkluderar uppföljning och rapportering av lager (finished goods & PIA)
• Planering av produktion i förhållande till tillgänglig kapacitet är en viktig del av ansvaret och görs genom regelbundna möten med marknad, inköp och produktion. Till din hjälp finns det en team-leader i produktion som leder morgonmöten och ansvarar för att produktionen sker med bästa möljiga effektivitet. Det finns dessutom en medarbetare som arbetar med såväl beredning av våra produkter som planering av tillverkningsordrar.
• Du kommer att ingå I företagets ledningsgrupp och där förväntas du bidraga med att identifiera och driva viktiga förbättringsprojekt inom dina ansvarsomrâden.
Egenskaper och kvalifikationer
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, teknik eller motsvarande. Vi söker dig med åtminstone 5 års ledarerfarenhet av inköp och/eller produktion och som har arbetat med förändringsarbete i liknande verksamhet.
Vidare behöver du kunna hantera både strategiska såväl som operativa frågeställningar, och vi ser helst att du har en gedigen erfarenhet från inköp. Du är affärsmässig i dina relationer med kunder och leverantörer, men ocksâ stöttande och trivs med att leda och utveckla dina medarbetare.
Då Pandrol AB är ett av flera bolag inom (Pandrol), och du kommer ha regelbundna internationella kontakter, är det viktigt att du är flytande i såväl svenska som engelska och en stark kommunikatör.
God kunskap från Microsoft Office 365 (advanced Excel skills) och tidigare erfarenhet av MRP/ERP. Vi använder Monitor varför erfarenhet av det systemet är en klar fördel.
•
För vidare information, kontakta VD Maria Nilsson +33 6 8921 9154 eller HR Lars Ersson 0650-37761.
Skicka in din ansökan på epost till
info.rosenqvistrail@pandrol.com senast 28:e februari.
Intervjuer sker löpande så tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Vi undanber oss erbjudanden från rekryterings- och annonseringsföretag gällande denna rekrytering.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-28
E-post:
info.rosenqvistrail@pandrol.com Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Tjänsten som operativ chef".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Pandrol AB (org.nr 556476-1053)
Hyggesvägen 4 (
visa karta)
824 34 HUDIKSVALL
Jobbnummer 7428861
Observera att sista ansökningsdag har passerat.