Operativ administratör, Umeå

Säkerhetspolisen Sektion Nord / Administratörsjobb / Umeå
2025-01-08


Visa alla administratörsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen Sektion Nord i Umeå

Vill du arbeta inom ett område som kräver noggrannhet, flexibilitet och administrativ skicklighet? Nu söker vi en erfaren administratör med öga för detaljer som drivs av ett betydelsefullt arbete med stort ansvar. Välkommen med din ansökan!
Tillsammans skyddar vi Sverige.

Det här är ditt uppdrag
Som operativ administratör arbetar du som ett nav inom verksamheten och det är dig chefer och medarbetare vänder sig till i frågor av administrativ karaktär.
Då dina arbetsuppgifter till mycket styrs utifrån verksamhetens behov så är den ena arbetsdagen sällan den andra lik. Under en arbetsdag tar du dig an varierande arbetsuppgifter, löser snabba frågor samtidigt som du även arbetar långsiktigt och strategiskt. Detta gör att du kontinuerligt lär dig nytt och utvecklas i din roll.
Under din arbetsdag hanterar du bland annat inkommande handlingar och säkerställer att dessa kommer till rätt mottagare. Du bereder beslut och hanterar remisser, ansvarar för bokningar och hanterar inkommen e-post. En betydande del av arbetet berör även protokoll- och diarieföring. Du arbetar även med kontering, inköp och granskar fakturor.
Då ditt arbete berör flera parter, interna och externa, är samarbete och samverkan centralt i din roll och en förutsättning för att lyckas med uppdraget.
Din placering är på regionkontoret i Umeå och arbetet utförs på plats, vilket innebär att du inte har möjlighet att arbeta på distans. Resor inom Sverige förekommer.

De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Avslutad gymnasieutbildning med godkända resultat
Minst två års erfarenhet av administrativa uppgifter som huvudsyssla under de senaste fyra åren
God vana att använda dator som arbetsredskap inklusive Office-paketet
Erfarenhet av arbetsuppgifter som kräver struktur och ordning
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
Körkort, minst behörighet B

Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Erfarenhet av ärendehantering och digitala ärendehanteringssystem
Erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet
Erfarenhet av arbete inom verksamhet med höga säkerhetskrav
Erfarenhet av Säkerhetspolisens verksamhetsområden
Erfarenhet från brottsbekämpande rättsområden
Erfarenhet av att arbeta som chefs- och ledningsstöd
Vana att arbeta i en tekniktät miljö

Det här är kollegan vi söker
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är prestigelös och engagerad och som trivs i en serviceinriktad roll.
Som person är du uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och du har en vilja och förmåga att hjälpa andra. Då dina arbetsuppgifter innebär samarbete med flera parter, interna såväl som externa, värdesätter vi att du är kommunikativ och är bra på att bygga relationer.
Du är van att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Struktur och noggrannhet är viktigt för dig och du är bra på att planera och prioritera ditt arbete, även under stunder med hög arbetsbelastning. Du är initiativrik och lösningsorienterad och har lätt för att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt och snabbt ställa om fokus när det behövs.
Du har ett genuint intresse för metod- och utvecklingsarbete och vi ser gärna att du önskar fortsätta att utvecklas inom det administrativa området.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.

Anställningsvillkor
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner.

Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 84 12. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Ridvägen 10 (visa karta)
903 25  UMEÅ

Arbetsplats
Säkerhetspolisen Sektion Nord

Jobbnummer
9091337


Prenumerera på jobb från Säkerhetspolisen Sektion Nord

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säkerhetspolisen Sektion Nord: