Operations Manager
Airmiz AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Airmiz AB i Stockholm,
Järfälla,
Sollentuna,
Jönköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Airmee är ett av Sveriges snabbast växande startups. Backat av några av de största investerarna och entprenörerna i Sverige revolutionerar vi hur sista-milen leveranser sker och upplevs. Genom vår forskningsbaserade teknologi som utnyttjar maskinlärning hjälper vi e-handlare att erbjuda sina kunder de snabbaste och mest bekväma leveranser på marknaden.
Rollen som Operations Manager är en bred och utmanande roll för den som vill utvecklas och växa med ett tillväxtbolag inom logistik. Rollen är en central roll inom bolaget. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat att säkerställa att det dagliga arbetet på våra sorteringsterminaler sker effektivt och felfritt, kommunicera med åkerierna för att säkerställa att alla buden ges rätt förutsättningar och även genom analyser utveckla det operativa arbetet för att kontinuerligt effektivisera och optimera alla processer.
En mycket viktig del av arbetet består av att ansvara för att alla delar i processen sker inom bestämda tider och med hög kvalitet. I vår verksamhet som drivs av teknologi räknar vi varenda sekund och alla processer, som sortering, lastning och leveranser, ska optimeras i så stor utsträckning som möjligt. Du måste därför vara van och bekväm med att agera snabbt och hålla många bollar i luften. Varje paket ska till en kund som väntar på det, så allt måste följas upp.
Vi växer så det knakar så du måste älska eller vara van vid att förändringar och förbättringar sker på veckobasis och ibland dagligen. Du måste också vilja driva verksamheten framåt, lösa problem som dyker upp och ta tag i saker innan någon annan gör det.
Vi tror att du har följande kompetenser och erfarenheter:
• Detaljorienterad samt mycket hög förmåga att strukturera arbetet och sätta processer.
• Minst 2 års arbetsledarerfarenhet
• Stresstålig och trivs i ett högt arbetstempo
• Du talar och skriver flytande svenska och engelska
• God datavana
• Akademisk examen är meriterande
Som person så tror vi att:
• Du är positiv och kan kommunicera tydligt.
• Du trivs i en internationell arbetsmiljö med högt tempo.
• Du ser lösningar där andra ser problem.
• Du är en engagerad och ansvarstagande person
• Du har vana att sätta kunden i centrum.
• Du trivs i en miljö där saker och ting kan förändras från dag till dag.
• Det här är en roll för dig som vill vara med i Airmees resa och tillväxt. Du kommer få stor frihet i att förbättra och hitta nya lösningar. Du tänker stort och förväntar dig bara det bästa av de andra i ditt team och dig själv.
B-körkort är ett krav för tjänsten
Det erbjuds goda möjligheter att avancera inom sin roll och bolaget!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2019-12-09ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAirmiz AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Airmiz AB (org.nr 559030-8663),
http://www.airmee.com Arbetsplats Airmee
Jobbnummer 4993573
Observera att sista ansökningsdag har passerat.