Operations Manager

Telenor Sverige AB / Supportteknikerjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Karlskrona, Tingsryd, Nybro, Kalmar, Kristianstad eller i hela Sverige

Det här är vi
För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar.

Nu söker vi en driven, nyfiken och kundmedveten medarbetare till vårt team på Service management i rollen som Operations manager. Telenor är mitt i en pågående stark digital transformation och vi tror att alla på något sätt är innovatörer. Därför välkomnar vi medarbetare som tänker nytt, på sitt eget vis.

Vad du kommer att göra
Du ingår i en mycket spännande verksamhet som har en central roll inom Telenor Sverige med både utbildande, koordinerande och drivande arbetssätt för att vi alltid skall leverera drift i världsklass. Vi är stolta över att kalla oss kundens hjälte - användarupplevelse är alltid första prioritet för oss!

Du kommer att arbeta som Operations Manager inom området konsument samt networks vilket innebär att du kommer att möta de avdelningar och roller som har kontakt med Telenors konsumentkunder, till exempel i via web, service, butiker och fakturering. Du ansvarar för att analysera behoven av information, förbättringar och utveckling inom området driftstabilitet. Att hålla ihop dialog från teknik, utveckling och säkerställa progress inom incident och problemhantering.

Driftledning är en naturlig del av rollens uppdrag och innebär att du på dag- och beredskapstid arbetar med att driva ett högklassigt operationellt arbete i pågående incidenter. Du kommer att arbeta med att leda stora team mot ett gemensamt mål - att minimera påverkan för Telenors kunder och medarbetare i händelse av driftstörningar.

Vem du är
Är en teamspelare, driven, van att arbeta i ett högt tempo, duktig på att skapa relationer och van att arbeta med olika beställare. Du behöver ha förmågan att överblicka komplexa processer och händelser och ha en bred teknisk förståelse. Du älskar problem och problemanalys och kan prioritera även i en stressig situation.

Vi ser också att du:
* Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
* Har gedigna kunskaper inom ITIL eller eTOM eller motsvarande kunskaper från telekombranschen
* Det är meriterande om du har erfarenheter av driftrelaterat arbete eller andra motsvarande erfarenheter inom krisledning

Vårt löfte
Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även:
* Ett flexibelt arbetssätt - träna på lunchen utan att stressa tillbaka till jobbet, att i lugn och ro kunna lämna/hämta upp barn från förskolan och jobba hemifrån de dagar du behöver? Så länge du kan leverera vad du ska så är friheten stor
* Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen
* Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer

Sök till oss idag
Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Fredrik Havby, 0709-614615. Skicka inte din cv via email, dessa kommer inte att utvärderas.

Bra att känna till
* Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.
* Sista ansökningsdagen: 2019-02-10
* Placeringsort: Karlskrona

Varaktighet, arbetstid
FULLTIME PERMANENT

Publiceringsdatum
2019-01-28

Ersättning
SALARY

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-10
Ange följande referens när du ansöker: J075539
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Recruiter Name

Företag
Telenor Sverige AB

Adress
Telenor Sverige AB
Not Specified
37180 Karlskrona

Kontorsadress
Not Specified

Jobbnummer
4579491

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB: