Operations inom Cash Flow Management

Sandvik Financial Services / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvik Financial Services i Stockholm

Sandvik är en högteknologisk verkstadskoncern med avancerade produkter och en världsledande position i utvalda nischer. 2012 hade koncernen 49 000 anställda med representation i 130 länder och en omsättning på cirka
99 000 MSEK. Läs gärna mer om företaget på www.sandvik.com

Cash Flow Management är en del av Sandvik Financial Services. Vi söker nu en erfaren medarbetare till operations som vill vara med att utveckla vår Treasuryfunktion. Vi sitter i fina lokaler centralt i Stockholm och erbjuder dig en möjlighet att utveckla ditt intresse för Treasury på ett internationellt och stabilt företag där din insats gör skillnad!

Publiceringsdatum
2013-10-09

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra vår Cash Flow Management bestående av 10 medarbetare. Tillsammans med tre medarbetare på operations kommer du att arbeta med finansiella betalningar, dagliga avstämningar av bankkonton, affärsavstämningar, bokslutsarbete, cash pooladministration samt övrigt löpande arbete inom backoffice.

Tjänsten innebär daglig support till dotterbolagen i Treasuryfrågor. Du får här helhetssyn av en Treasuryavdelning samt en god kännedom om hur de finansiella flödena fungerar i en internationell koncern. Sandvik är ett dynamiskt bolag så krav på nytänkande och problemlösning kommer att vara ytterligare en del av jobbet.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig med flera års erfarenhet av Operations/Backoffice från större företags Treasury. Som person är du en noggrann, en drivande genomförare och en kreativ problemlösare. Du är en ansvarsfull lagspelare med ett sinne för siffror och ett strukturerat arbetssätt. Du är nyfiken och vill vara med och driva utvecklingen av vår Treasuryfunktion. Du kommer att ha många kontakter, både internt och externt, varför god samarbets- och kommunikationsförmåga är viktigt liksom goda språkkunskaper, framförallt i vårt koncernspråk engelska. Du har vana av att arbeta i netting-, treasury- och affärssystem samt MS Office, i synnerhet Excel. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i Treasurysystemet CRM men inget krav. Koncernspråket är engelska

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar Sandvik AB med SJR AB. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka in din ansökan snarast. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Marika Krés på tel 08-407 55 05. Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-11-08
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Sandvik Financial Services

Adress
Sandvik Financial Services
Box 7420
10931 Stockholm

Jobbnummer
1672582

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvik Financial Services

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvik Financial Services: