Operations Controller

Jerrie AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

ABIGO Medical AB är ett medelstort svenskt familjeägt läkemedelsföretag. Huvudkontoret är beläget i Askim, med dotterbolag i Danmark och Norge. ABIGO-koncernen är ett komplett företag, med egen forskning och utveckling, tillverkning och marknadsföring. Företaget har egna produkter och är verksamt inom två områden, läkemedel respektive medicintekniska produkter. Företaget är internationellt verksamt (erhöll Swecares exportpris för 2010) och under kraftig expansion. Företaget erbjuder en stimulerande arbetsmiljö, med plats för egna initiativ och hög arbetsglädje. Detta gör också att vi ställer stora krav på personlighet och kompetens hos nya medarbetare, som vill vara med att bygga vidare ett framgångsrikt svenskt läkemedelsföretag. Läs mer på: www.abigo.se

Som operation controller är du ansvarig controller mot produktion, inköp och distribution. Detta innebär traditionella conterolleruppgifter så som bokslut, budget, analyser och uppföljning, priskalkyleringar men även lageravstämningar och inventeringar. En annan del av rollen innebär systemansvar för Pyramid där du är ansvarig för att systemet stödjer både finansiella flödet och övriga flöden.

Övriga uppgifter i rollen är ad-hoc, projektarbeten och förbättringsarbeten som kan förekomma i ett växande bolag. Rollen är en nyckelfunktion inom bolaget med många olika kontaktytor både internt och externt. Den är bred och du har stor frihet och möjlighet att självständigt få driva och utveckla ditt arbete och dina ansvarsområden. Du tillhör logistikavdelningen och rapporterar till logistikchefen.

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, t ex civil-/högskoleekonom, samt något eller några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Ett krav är att du tidigare har arbetat i tillverkande bolag och med budgetarbete. Har du dessutom haft någon form av systemansvar eller har ett stort intresse för system så ser vi det som mycket positivt. Har du arbetat i mindre bolag tror vi att du har en viss fördel. Som person är du logisk och strukturerad, du är bra på detaljer men lyfter även blicken för att få med dig helheten. En förutsättning för att du skall trivas och lyckas i rollen är att du också har ett intresse för själva verksamheten och affären.

Välkommen att ansöka till tjänsten med CV och personligt brev via www.jerrie.se. Urval och intervjuer görs löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 31 oktober. För frågor är du välkommen att kontakta Helena Bruman på 0735-40 52 62.

Publiceringsdatum
2012-10-22

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Helena Bruman, Rekryteringskonsult, 0735 40 52 62, helena.bruman@jerrie.se

Företag
JERRIE AB

Adress
JERRIE AB
ODINSGATAN 9 VÅN 4
41103 GÖTEBORG

Kontorsadress
ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG

Jobbnummer
1371620

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie AB: