Operations Center på Com Hem söker NOC-operatör

Com Hem / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Com Hem i Stockholm, Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

NOC är en del av Operations Center, som är navet inom vår driftorganisation och som ansvarar för att övervaka Com Hems nät, analysera incidenter och eskalera dessa till rätt instans för felavhjälpning. I vårt uppdrag ingår även att ansvara för driftinformationsflödet både internt och externt. Vi arbetar tätt tillsammans med avdelningens andra grupperingar samt kundservice och produktionsgrupper. Tillsammans arbetar vi för att säkerställa att Com Hem hela tiden levererar de tjänster vi har lovat våra kunder samt att vi håller kvalitetsmålen, en utmaning som sporrar oss att ge allt vi har varje dag där vi alltid sätter kunden först.

Dina arbetsuppgifter som NOC-Operatör kommer att omfatta bland annat:

• Hantera incidenter genom att analysera inkommande larm från olika övervakningssystem.
• Analysarbete med syfte att förhindra potentiella tjänstestörande problem och finna lämpliga lösningar.
• Eskalera till intern och/eller extern part då incident ej kan avhjälpas med hjälp av NOC:s tillgängliga system och felavhjälpningsprocesser.
• Informera Com Hems kunder och övriga intressenter om aktuell nätstatus.
• Supportera fälttekniker under pågående felavhjälpning och vid planerade arbeten i nätet.
• Bidra till förbättrade arbetsprocesser och rutiner för att ytterligare öka kundnöjdheten.
• Assistera produktionsgrupper och utföra planerade åtgärder i produktionssatt nät eller tjänst i servicefönster under NOC nattskift.

Publiceringsdatum
2017-04-07

Kvalifikationer
För att passa i denna roll, vill vi att du uppfyller nedan kriterier:

• Ha gymnasieutbildning med teknisk inriktning.
• Ha eftergymnasial IT-utbildning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
• Har hög analytisk förmåga och problemlösningsförmåga.
• Det är meriterande att tidigare ha arbetat med felsökning av nätverk på en NOC eller second line-support inom telekombranschen.

Vi söker dig som är en positiv, ansvarskännande person som kan hålla många bollar i luften samtidigt. Eftersom du är en del av ett sammansvetsat team, bör du ha lätt för att samarbeta. En positiv egenskap är att genom att bidra med dina egna erfarenheter och

kunskaper till gruppen skapa förutsättningar för att ge god service till våra kunder och samarbetspartners.

Du bör kunna jobba bra under stress, ta snabba beslut och göra väl avvägda prioriteringar. Eftersom vår verksamhet är under ständig utveckling vill vi att du visar intresse för att lära dig nya tekniker och tar till dig nya arbetssätt.

Vad kan Com Hem erbjuda dig?

Vi erbjuder dig ett arbete i en spännande och händelserik miljö. Com Hem präglas av engagerade kollegor, stor arbetsglädje och god möjlighet att påverka.

Naturligt är att du motsvarar och vägleds av Com Hem's värderingar: Pålitlig, Personlig och På. Inom Com Hem finns det stora möjligheter att utvecklas för rätt person. Vår arbetsmiljö motsvarar våra värderingar, är medarbetarvänlig och modern.

På NOC får du möjlighet att vara med om alla förändringar inom verksamheten på Operations.

Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. Arbetstid enligt schema och natt- och helgarbete ingår, tjänsten är en tillsvidareanställning och på heltid. 6 månaders provanställning kommer att tillämpas.

Registrera din ansökan nedan, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Platsen kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vill du veta mer om tjänsten kontakta Eva Ekengren, NOC Team Manager, mail: eva.ekengren@comhem.com

Vi har gjort vårt medieval, säljsamtal undanbedes vänligen.

Sökord: NOC, telekommunikation, TCP/IP, telekom, nätverksövervakning, Com Hem, comhem, nätverk, HFC, DOCSIS, kabel-TV

Com Hem levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1 Gbit/s når hälften av Sveriges hushåll, vilket gör Com Hem-koncernen till en viktig motor i det digitala Sverige. Vi erbjuder våra 1,5 miljoner kunder det största utbudet av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalbox eller på surfplattor och mobiltelefoner. Bolaget grundades 1983 och har cirka 1 100 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och verksamheten bedrivs genom de fyra dotterbolagen Com Hem AB, Boxer Access AB, Phonera Företag AB och iTUX Communication AB. Under 2016 omsatte koncernen 5 665 MSEK. Com Hem-aktien är sedan 2014 noterad på Nasdaq Stockholm. www.comhemgroup.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Marknadsmässig

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Com Hem

Adress
Com Hem
Box 8093
10420 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 18

Jobbnummer
3426493

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Com Hem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Com Hem: