Operations assistant inom logistik

KFX HR-partner Syd AB / Logistikjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Syd AB i Malmö, Lomma, Lund, Trelleborg, Landskrona eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-05-30

Om tjänsten
Är du en fena på logistik? Gillar du att ha löpande dialog med leverantörer och följa upp leveranser? Då har vi tjänsten för dig!
Vi söker nu en Operations Assistant inom logistik för kunds räkning, med start omgående. Uppdraget är på heltid på visstid under sommaren med eventuell förlängning till hösten. Du kommer att vara anställd av KFX HR-partner men jobba hos vårt kundföretag i Malmö. Kundföretaget är en marknadsledande aktör av specialanpassade kläder och utrustning för utryckningspersonal.

Om företaget
KFX HR-Partner är ett auktoriserat bemanningsföretag som erbjuder en trygg och säker arbetsmiljö. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra resurskonsulter. Hos oss blir du sedd och vi håller kontinuerligt enskilda uppföljnings- och utvecklingssamtal.
Som anställd hos KFX HR-partner har du rätt till garantilön även om vi inte skulle ha något uppdrag som passar dig för tillfället. KFX HR-Partner har kollektivavtal med Unionen, vilket innebär att vi tillämpar Bemanningsavtalet för tjänstemän mellan Bemanningsföretagen och Unionen

Dina arbetsuppgifter
Som Operations Assistant är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ta hand processerna runt inleveranser och utleveranser samt daglig kontakt med kundens lagerleverantör.
• Uppdatera affärssystem med inleveranser
• Lagersjusteringar
• Stämma av och hantera fraktfakturor
• Kontrollera inleveranser
• Kvalitetskontroller
• Sköta den löpande dialogen med lagerleverantören

Operationsavdelning består idag av tre personer och i tjänsten förväntas du även att vara behjälplig med övriga uppgifter på avdelningen.

Kvalifikationer
Till denna tjänst söker vi en person som har erfarenhet från en liknande tjänst. Du har systemvana och god kännedom om grundläggande flöden inom logistik. Vi ser dessutom att dina kunskaper i svenska och engelska, både avseende skrift och tal, är mycket goda. Du behärskar Officepaketet och har minimum gymnasiekompetens.
För att trivas i rollen som Operations Assistant är det viktigt att du är en social och noggrann person som inte ger sig vid motgång. Du är dessutom en "doer" som får saker och ting gjorda och har förmågan att arbeta självständigt. Du beskrivs som en envis och flexibel person som ser lösningar i de utmaningar du ställs inför. Det krävs också att du är proaktiv i ditt handlande, agerande och tänkande.

Övrig information
Detta är ett konsultuppdrag med placering hos vårt kundföretag och du blir anställd av KFX HR-partner.
Välkommen in med din ansökan redan idag, vi jobbar med löpande urval.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-19
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2340
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rebecka Möberg 040-12 02 00

Företag
KFX HR-partner Syd AB

Adress
KFX HR-partner Syd AB
Stora Nygatan 40
21137 Malmö

Kontorsadress
Stora Nygatan 40, Malmö

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2875196

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Syd AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Syd AB: