Operations and Logistics Controller till Abigo

Jerrie AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

ABIGO Medical AB är ett medelstort svenskt familjeägt läkemedelsföretag. Huvudkontoret är beläget i Askim, med dotterbolag i Danmark och Norge. ABIGO-koncernen är ett komplett företag, med egen forskning och utveckling, tillverkning och marknadsföring. Företaget har egna produkter och är verksamt inom två områden, läkemedel respektive medicintekniska produkter. Inom linjen medicintekniska produkter är våra unika och avancerade sårläkningsprodukter en viktig del, tillgängliga i 65 länder. Tillverkning sker i vår moderna Askersundsfabrik. Företaget är internationellt verksamt (erhöll Swecares exportpris för 2010) och under kraftig expansion. Expansionen kommer att fortsätta under kommande år, med såväl organisk tillväxt och med nya internationella produktlanseringar. Företaget erbjuder en stimulerande arbetsmiljö, med plats för egna initiativ och hög arbetsglädje. Detta gör också att vi ställer stora krav på personlighet och kompetens hos nya medarbetare, som vill vara med att bygga vidare ett framgångsrikt svenskt läkemedelsföretag. Läs mer på: www.abigo.se

I rollen som Operations and Logistics Controller kommer du att ansvara för inventeringar och lageravstämningar inom bolagets 11 lager, vilket bl. a innebär att analysera, utreda och kontera lagerdifferenser. Du kommer att arbeta med priskalkyleringar av standardkostnader och säkerställa korrekta uppgifter i affärssystemet. En stor del av arbetet är månadsbokslut och budgetarbete för produktion, distribution och inköp. Företaget har brutet räkenskapsår.
En annan del av rollen innebär Systemansvar för Pyramid Business System, vilket bl. a betyder System och masterdataansvar, internsupport och driftansvar. Övriga uppgifter i rollen är ad-hoc, projektarbeten och förbättringsarbeten som kan förekomma i ett litet och växande bolag. Rollen är en nyckelfunktion inom bolaget med många olika kontaktytor både internt och externt. Den är bred och du har stor frihet och möjlighet att självständigt få driva och utveckla ditt arbete och dina ansvarsområden. Du tillhör logistikavdelningen och rapporterar till logistikchefen.

Vi söker dig som är civil- eller högskoleekonom, gärna med systeminriktning och något eller några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Ett krav är att du tidigare har arbetat i tillverkande bolag och med budgetarbete. Har du dessutom haft någon form av systemansvar eller har ett stort intresse för system så ser vi det som mycket positivt. Har du arbetat i mindre bolag tror vi att du har en viss fördel. Som person är du logisk och strukturerad, du är bra på detaljer men lyfter även blicken för att få med dig helheten. En förutsättning för att du skall trivas och lyckas i rollen är att du också har ett intresse för själva verksamheten och affären.

Välkommen att ansöka till tjänsten med CV och personligt brev via www.jerrie.se. Urval och intervjuer görs löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 21 oktober. För frågor är du välkommen att kontakta Helena Bruman på 0735-40 52 62.

Publiceringsdatum
2012-10-10

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-21
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Helena Bruman, Rekryteringskonsult, 0735 40 52 62, helena.bruman@jerrie.se

Företag
JERRIE AB

Adress
JERRIE AB
ODINSGATAN 9 VÅN 4
41103 GÖTEBORG

Kontorsadress
ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG

Jobbnummer
1362108

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie AB: