Operational Marketing Manager
Original Brands Sweden AB / Chefsjobb / Västerås
2019-11-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen " Operational Marketing Manager" (publicerad 2019-12-04) ⬅️
Visa alla chefsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Original Brands Sweden AB i Västerås,
Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Operational Marketing Manager
KidsBrandStore är Nordens största webbutik med försäljning av mode för barn och ungdomar. Bolaget grundades 2011 och har sedan dess vuxit i rekordfart. I dagsläget verkar KidsBrandStore på sex marknader: Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Nederländerna. Utöver webbhandel expanderar KidsBrandStore med fysiska multibrandbutiker och utvecklar varumärken tillsammans med bloggare och influencers. Företaget har hela tiden fokus på nya koncept. Besök oss gärna på kidsbrandstore.se.
På Kids gör vi saker på vårt sätt och här vågar vi utmana och tänka nytt. Vi ger allt för att lyckas, i en miljö där vi ser varandra och genuint bryr oss. Att vara en del av "Kids" ska vara kul och våra medarbetare ska känna sig stolta, delaktiga och vilja vara med och bidra. Därför är inställning och personlighet otroligt viktigt när vi anställer nya medlemmar i "Kidsfamiljen".
KidsBrandStore fortsätter sin expansion och därför behöver vi utöka vårt team med ytterligare en stjärna. Vi söker nu en energisk Operational Marketing Manager.
Som Operational Marketing Manager ska du bygga upp och sätta vår marknadsstrategi. Det är en operativ roll där du ansvarar för att införa, följa upp och ständigt driva arbetet framåt. Du är ytterst ansvarig för att driva trafik till våra olika säljkanaler, såväl e-handel som butik.
Vi arbetar idag med följande marknadskanaler:
PPC
Affiliates
Social Media
Influencer Marketing
Events
Även andra kanaler såsom printannons osv.
Vi ser därför att du har erfarenhet från samtliga av dessa kanaler.
Du är en person som mår bäst när du ser resultat av ditt arbete och när du får förutsättningarna att få utlopp för ditt driv. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt och har lätt för att förstå helheten. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är datadriven, analytisk och omåttligt nyfiken och ständigt söker ny kunskap. Problem för dig är bara utmaningar som för stunden saknar lösning - inget som hindrar dig från att komma framåt. Att ständigt utmana och att tänka nytt i strävan för att hela tiden bli bättre är naturligt för dig. Som person är du är en prestigelös teamplayer som gillar att vinna tillsammans med laget.
Vidare ser vi att du har:
3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
En bred erfarenhet inom digital marknadsföring.
tidigare erfarenhet från e-handel inom retail och med Europeiska marknader
Du kommer att ingå i ledningsgruppen för sälj och marknad och rapportera till ansvarig för affärsområde Marknad.
Passar beskrivningen in på dig? Då är du varmt välkommen till vårt team och möjligheten att få vara med och utveckla KidsBrandStore. Vi ser verkligen fram emot din ansökan;
jobb@kidsbrandstore.seSök tjänsten senast den 2 december. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Välkommen att höra av dig om du har frågor om tjänsten till
jobb@kidsbrandstore.se alternativt rekryterande chef Mikael Arnåsen, VD, tfn 073-055 48 21, Joakim Landgård, Försäljningschef, 070- 584 31 91, Jenny Jakobsson, HR-chef 073-310 30 39.
Publiceringsdatum2019-11-27Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-02
AdressOriginal Brands Sweden AB
Örjansgränd 1
72132 VÄSTERÅS
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Operational Marketing Manager".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Original Brands Sweden AB (org.nr 556834-9699)
Örjansgränd 1 (
visa karta)
721 32 VÄSTERÅS
Ansökan E-post:
jobb@kidsbrandstore.se Jobbnummer 4968437
Observera att sista ansökningsdag har passerat.