Operation support till Atea Finance

Amga AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
2016-06-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operation support till Atea Finance" (publicerad 2017-04-12) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Amga AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

AMGA är ett svenskägt bolag med expertis inom bank & finans, försäkring, service och försäljning. Vi är specialiserade på konsulttjänster, rekrytering och affärsutveckling. 

Om Atea

Vi är svenska landslaget i IT-infrastruktur 
Atea har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Så för oss är det viktigt att du liksom vi lever dessa värderingar.

Atea Finance 
Atea Finance är helägt av Atea och erbjuder finansieringslösningar till Ateas kunder. Vi är idag 20 medarbetare placerat i Ateas kontorsnät från Umeå i norr till Malmö i söder. Vi erbjuder många olika typer av finansieringslösningar och gör det i tätt samarbete med Nordiska banker och Ateas strategiska leverantörer.   

Din roll i laget

Operations inom Atea Finance består idag utav tre förgreningar - Avtalshantering, End of Lease och Asset Management.

I denna roll arbetar du tillsammans med ett sammansvetsat team som ansvarar för Atea Finances  avtalshantering. I din nya tjänst ansvarar du för kontroll av avtal, leveransgodkännande och ärendehantering över mail och telefon. Du blir en del av ett team som består av 9 personer som brinner för att lyckas tillsammans och sätter laget före jaget!    

Rollen kräver gott omdöme och ett proaktivt arbetssätt för att upprätthålla Atea Finance 's position. Du är välorganiserad, har bra förståelse för finansiella kalkylationer samt van att upprätthålla struktur och effektivitet vid flera konkurrerande arbetsuppgifter.

Du rapporterar till chef för avtalsadministration.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Ansvar tillsammans med teamet för processen avtalshantering;
leveransgodkännande, kontroll av betalningar, ärendehantering via mail och telefon, intern kontakt med Atea & säljare, printa fakturor, delfunda och dellösen.
• Samarbeta med ekonomi för att säkra korrekt och noggrann bokföring.
• Regelbundna rapporter, så som försäljningsstatistik och försäkringspremier.
• Övriga uppgifter såsom projekt och speciella rapporter enligt begäran.

För att lyckas som leasingmedarbetare hos Atea Finance behöver du:

• Vara en positiv lagspelare och uppskatta att arbeta i en dynamisk miljö.
• Lösningsfokuserad med starkt kundfokus.
• Trivas med att arbeta med frihet under ansvar.
• Tala och skriva svenska och engelska flytande.

Utöver delarna ovan är du en person som brinner för att lyckas tillsammans! Du är lösningsfokuserad och inte rädd för att ta egna initiativ. Vidare är du en person som är van vid ett strukturerat arbete och du drivs av att kontinuerligt vidareutveckla ditt arbete.

Meriterande egenskaper inkluderar: 

• Har akademisk eller motsvarande examen inom ekonomi.
• Erfarenhet inom B2B leasing och tidigare arbetat med finansiella lösningar.

Ateas erbjudande till dig

Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på våra medarbetares utveckling. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av IT-infrastruktur och tillhörande tjänster.

Ansök och bli en av oss
Skicka in din ansökan redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tjänsten är ett vikariat till och med 31 december 2017. Sista ansökningsdatum är 10 juni. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta, Martin Edin, 073-5115453.

Välkommen med din ansökan!

Ateakoncernen, med verksamheter i hela Norden och Baltikum, har 6 300 medarbetare och är den tredje största it-infrastrukturleverantören i Europa och marknadsledare i Norden och Baltikum. Koncernen har en omsättning på ca 24 miljarder svenska kronor och är noterad på Oslo Börs

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2016-06-01

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AMGA AB

Adress
AMGA AB
Svetsarvägen 8
17141 Solna

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2881481

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Amga AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Amga AB: