Operation Manager till Atea Finance

Amga AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2016-02-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operation Manager till Atea Finance" (publicerad 2016-03-04) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Amga AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

AMGA är ett svenskägt bolag med expertis inom finans & bank, försäkring, service och försäljning. Vi är specialiserade på konsulttjänster, rekrytering och affärsutveckling. Denna tjänst är inom ramen för vår rekryteringsverksamhet.

Om Atea
Vi är svenska landslaget i IT-infrastruktur
Atea har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Så för oss är det viktigt att du liksom vi lever dessa värderingar.

Atea Finance
Atea Finance är helägt av Atea och erbjuder finansieringslösningar till Ateas kunder. Vi är idag 20 medarbetare placerat i Ateas kontorsnät från Umeå i norr till Malmö i söder. Vi erbjuder många olika typer av finansieringslösningar och gör det i tätt samarbete med Nordiska banker och Ateas strategiska leverantörer.   

Din roll i laget
I denna roll är du ansvarig för Operationsteamet som supporterar Atea, kund, säljfunktion, funders och leverantör. Operations arbetar med tre förgreningar bestående av Avtalshantering, End of Lease och Asset Management.

Rollen kräver erfarenhet och gott omdöme för att försvara Atea Finance 's position samt upprätthålla nöjda kunder på ett proaktivt sätt när det gäller respons och lämplighet av process och dokumentation. Arbetet kräver en struktur för att balansera flera konkurrerande prioriteringar. Du har personalansvar med individuella mål samt ansvar för att leda teamet emot gemensamma mål. Du deltar i diskussioner och möten för att ständigt identifiera och ge förslag till nya förbättringar och stödja nya implementeringar.

Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen för Atea Finance AB samt medlem i Nordic Operations Leader Group.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

•        Leda Operations och försäkra att alla uppgifter är slutförda inom rimlig tid och enligt angiven standard.

•        Hålla i årliga mål- och utvecklingssamtal med regelbundna uppföljningar.

•        Samarbeta med ekonomi för att säkra korrekt och noggrann bokföring.

•        Ansvara för processen Avtalshantering.

•        Ansvara för EOL (End Of Lease), utköp, förlängning, återlämning.

•        Bevakning av portföljen.

•        Ansvara för AAMP (Atea Asset Management Portal), säkerställa god kvalité i system och att kunder får rätt behörighet till systemet samt stötta utvecklingen av AAMP i övriga nordiska länder.

•        Regelbunden kontakt med våra refinansiärer för utvärdering och utveckling av våra gemensamma processer.

•        Medverka i interna respektive externa möten med kund, leverantör och funder.

•        Övriga uppgifter, projekt och speciella rapporter enligt begäran.

•        Regelbundna rapporter, så som: Försäljningsstatistik, Försäkringspremier, DSO etc.

För att lyckas som Operation Manager till Atea Finance behöver du:

•        Ha mångårig erfarenhet av att framgångsrikt leda en avdelning

•        Ha erfarenhet inom B2B leasing och tidigare arbetat med finansiella lösningar

•        Ha förmåga att skapa delaktighet

•        Ha tidigare erfarenhet inom Change management och van att leda i förändring

•        Ha erfarenhet från att arbeta med IT-system inom ramen för leasinghantering

Utöver delarna ovan är du en ledare som brinner för att leda och utveckla människor. Du är lösningsfokuserad och inte rädd för att ta egna initiativ. Vidare är du en ledare som är van att ta beslut och har en stark integritet, du drivs även av att kontinuerligt vidareutveckla din avdelning och affärsområde. För att lyckas i rollen som Operation Manager drivs du av ett arbete i en dynamisk miljö och tror på att man lyckas tillsammans!

Meriterande egenskaper inkluderar: 

•        Att du har en akademisk eller motsvarande examen inom ekonomi.

•        Att du tidigare varit delaktig vid implementering av affärssystem.

•        Att du tidigare verkat inom IT-branschen.

Ateas erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på våra medarbetares utveckling. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av IT-infrastruktur och tillhörande tjänster.

Hos Atea får alla ledare möjlighet att gå deras välrenommerade ledarskapsutbildning i syftet att ta ditt ledarskap till nästa nivå.

Ansök och bli en av oss
Skicka in din ansökan redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 31 mars. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta, Martin Edin - martin.edin@amga.se eller 073-5115453.

Välkommen med din ansökan!

Ateakoncernen, med verksamheter i hela Norden och Baltikum, har 6 300 medarbetare och är den tredje största it-infrastrukturleverantören i Europa och marknadsledare i Norden och Baltikum. Koncernen har en omsättning på ca 24 miljarder svenska kronor och är noterad på Oslo Börs

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2016-02-29

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AMGA AB

Adress
AMGA AB
Svetsarvägen 8
17141 Solna

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2696556

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Amga AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Amga AB: