Operation Excellene

Logent / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Logent i Stockholm, Solna, Botkyrka, Örebro, Hallsberg eller i hela Sverige

Om Logent

Logent AB är en snabbväxande tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande åt logistikintensiva verksamheter. Vi är verksamma inom fem affärsområden och erbjuder tjänster så som konsulttjänster inom tredjepartslogistik, logistik och tull samt bemanningslösningar, entreprenad- och sitelösningar, hamn- och terminalutveckling samt utbildning och IT-stöd inom logistik. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3 000 anställda. Under 2015 beräknas Logent omsätta ca 1,8 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade, samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Publiceringsdatum
2015-10-08

Företaget
Sedan starten 2006 har vi på Logent genomgått en otrolig tillväxtresa och är idag en av de större aktörerna inom vår bransch. Vi arbetar med ständigt förbättringsarbete och i led med det söker vi nu en Operation Excellence vars syfte är att optimera våra processer kring personalarbetet och samtliga driftslösningar i Norden.
Som Operation Excellence kommer du att bli en nyckelspelare i vår verksamhet. Du kommer arbeta nära Logent's 4 regionchefer och i nära samarbete med övriga kollegor i bolaget.

Dina arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:
• Optimera och implementera våra administrativa processer gällande personalarbetet
• Supportera verksamhetens chefer med att strategiskt strukturera vårt sätt att hantera rekrytering av nya medarbetare samt utveckla befintlig verksamhet.
• Definiera och implementera uppföljningsrutiner inklusive KPIèr samt 5S.
• Göra audits

Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetat med rekrytering samt bemanningsprocesser eller verksamhetsstyrning tidigare, gärna i bemanningsbranschen. Du har hög grad av analytisk förmåga som gör att du kan förstå verksamheten och deras förutsättningar för att sedan jobba aktivt med förbättringsarbete kring detta. Kunskaper inom personalvetenskap eller liknande är meriterande.
Du bör ha goda kunskaper i Excel och vara van att jobba med olika typer av uppföljning. Du är skarp i din analys och har ett utpräglat logiskt tänkande.
För att lyckas på Logent bör du liksom vi ha en stark entreprenörsanda och en naturlig nyfikenhet där du tar för dig och inhämtar den information du behöver. Till din hjälp har du stöttande kollegor som alltid finns tillgängliga för att svara på frågor och dela med sig av sin kunskap.

Vi erbjuder en arbetsplats full av utvecklingsmöjligheter där du kommer spela en nyckelroll i vår resa framåt. Placeringsort är hela Sverig men vi ser gärna att vald kandiat utgår från Helsingborg, Göteborg eller Stockholm. B - körkort samt möjlighet för resande i tjänsten är ett krav.

Urvalet sker löpande så varmt välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-08
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1691
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Patrik Nielsen +46858794946 patrik.nielsen@logent.se

Företag
Logent

Adress
Logent
Hammarby Fabriksväg 29-31
12030 Stockholm

Kontorsadress
Hammarby Fabriksväg 29-31, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2468821

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Logent

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Logent: