Operation Analyst / Supporttekniker

Hogia Public Transport Systems AB / Supportteknikerjobb / Stenungsund
2018-05-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operation Analyst / Supporttekniker" (publicerad 2019-02-22) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Public Transport Systems AB i Stenungsund

Vill du arbeta med integrationer, installationer och felsökning i komplexa system, och har erfarenhet som exempelvis support- eller drifttekniker?
Vill du vara med och bidra till att 9 av 10 kollektivtrafikresenärer får korrekt information om sin resa?

Då kan tjänsten som Operation Analyst / Supporttekniker på Hogia Public Transport Systems AB vara nästa steg för dig.

Visste du att 1,5 miljarder resor med kollektivtrafiken i Norden görs varje år med reseinformation från Hogias PubTrans? Det är något vi är stolta över! Våra kunder är de största kollektivtrafikhuvudmännen i Norden. IT har en avgörande betydelse för kollektivtrafiken. Hogia Public Transport Systems driver aktivt utvecklingen framåt. Vi har fått flera nya kunder som gör att vi nu även behöver fler kompetenta medarbetare som gillar utmaningar och vill växa och utvecklas tillsammans med oss i vår support. Vår support kännetecknas av trevligt bemötande, snabb återkoppling och professionella åtgärder.

Publiceringsdatum
2018-05-15

Om tjänsten
Som Operation Analyst hos oss ansvarar du för att hjälpa våra kunder att hålla verksamhetskritiska system tillgängliga. Det sker genom automatisk övervakning eller i dialog med kund. PubTrans består av Centralsystemen Base och DaRT, system för planerad tidtabellsinformation, realtidsinformation och avvikelseinformation. Till dessa har vi ett flertal kringsystem som Störningshantering, Trafikledning och IoT system som TransitCloud m.m.

Vi hanterar även många integrationer och har ett flertal kundspecifika lösningar. Du kommer att arbeta med felsökning, installationer och integrationer. Vidare kommer du att delta i återkommande driftsmöten med våra kunder, bidrar aktivt med förslag till förbättringsåtgärder, samt följer upp kundernas önskemål om förändringar och merförsäljning.

Du kommer att få tekniskt kundansvar för en eller flera kunder. Vi erbjuder dig ett omväxlande, självständigt och ansvarsfullt arbete med stora personliga utvecklingsmöjligheter i Hogiagruppen. Vi har ett nära samarbete med våra utvecklare, testare och projektledare.

Vem är du?
Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning. Kanske är du nätverks- eller driftstekniker alternativt mjukvaruutvecklare som vill arbeta mer med teknik och felsökning. Det viktiga är att du gillar att ta ansvar, är analytisk och har ett tekniskt intresse, samt drivs av att lösa problem. Du kommunicerar väl i tal och skrift både på svenska och engelska. Då prioritetsordningar ofta ändras är flexibilitet en viktig egenskap. Du behöver ha kunskaper i Microsoft SQL Server, Windows Operativsystem och nätverkskunskaper.

Att arbeta hos oss
Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter och i relation till våra medarbetare och kunder. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Så har vi gjort sedan starten för 38 år sedan. Idag är vi 650 medarbetare och ska bli 700 år 2020.
Vill du vara med på vår spännande resa? Välkommen in med din ansökan!

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-15
Ange följande referens när du ansöker: 2018/38
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Falk 0303-68893

Företag
Hogia Public Transport Systems AB

Adress
Hogia Public Transport Systems AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
4142627

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Public Transport Systems AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Public Transport Systems AB: