Operan söker Publikkoordinator
Kungliga Operan AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Operan AB i Stockholm Kungliga Operan AB är Sveriges nationalscen för opera och balett med ca 560 anställda fördelade på konstnärlig, teknisk och administrativ personal. Under ett spelår framförs över 200 moderna och klassiska balett- och operaföreställningar, riktade till både vuxna och barn. Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 500 miljoner kronor.
Som en del av vår nya organisation söker vi nu en publikkoordinator till vår Kommunikationsavdelning, som idag består idag av 18 medarbetare.
Publiceringsdatum2013-01-11Dina arbetsuppgifterSom publikkoordinator kommer du ansvara för projektledning av all publikservice vid Operans arrangemang. Du koordinerar all publikservice och merförsäljning under våra föreställningar men även guidade visningar, lunchkonserter etc. Du kommer ha personalansvar för Operans publikvärdar och guider, såväl fast anställd som extrapersonal. I arbetsuppgifterna ingår att planera och koordinera publikservice och merförsäljning inför arrangemang samt utbilda och schemalägga publikvärdar och guider. Du ansvarar även för all programbladshantering, från beställning till redovisning. Tillsammans med försäljningschef kommer du upprätta en plan för att säkerställa god service och säkerhet för operans publik.
Kompetensprofil
Vi söker dig med erfarenhet av arbete inom publikservice och merförsäljning. Du har erfarenhet från stora publika evenemang som arenor, mässor eller liknande.
Det är meriterande om du har erfarenhet av någon form av projektledning, personalansvar och schemaläggning. Du har goda språk- och datakunskaper och stor vana att arbeta i office-paketet. Som person är du affärsinriktad, relationsskapande och resultatfokuserad.
För att lyckas i tjänsten bör du vara driven, trygg i dig själv, ha god initiativ- och samordningsförmåga. Då tjänsten är ny har rätt person stora möjligheter att sätta sin prägel på tjänstens utformning.
Operan vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Anställning
Arbetstiden är flexibel, 40 timmar/vecka. Även kvälls- och helgarbete kan förekomma. Anställningen är tillsvidare med inledande provanställning på 6 månader.
Tillträde 1 april eller enligt överenskommelse.
Upplysningar rörande tjänsten lämnas av Försäljningschef Ann Snell, tel. 08-791 44 43. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-konsult Mathias Buskas, tel. 08-791 43 32. Facklig representant är Calle Puentes, Teaterförbundet, tel. 070-382 66 66.
Vi tar endast emot din ansökan via vår hemsida
www.operan.se/jobb. Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande, dock senast 27 januari 2013.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-27
Vi tar endast emot din ansökan via vår hemsida
www.operan.se/jobbAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktAnn Snell, Försäljningschef 08-791 44 43
Mathias Buskas, Personalkonsult 08-791 43 32
Facklig kontaktCalle Puentes, Teaterförbundet 070-382 66 66
FöretagKungliga Operan AB
AdressKungliga Operan AB
Box 16094
10322 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-791 43 00
Jobbnummer 1435753
Observera att sista ansökningsdag har passerat.