Operan söker planeringsassistent
Kungliga Operan AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Operan AB i Stockholm Kungliga Operan AB är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 400 milj kr. Huvudmålet för Operan är att vara Sveriges nationalscen för opera och balett. Operans personal, konstnärlig, teknisk och administrativ, utgör ca 560 anställda. Under ett spelår framförs över 200 moderna och klassiska balett- och operaföreställningar, riktade till både vuxna och barn. Utöver detta genomförs ytterligare ca 1.600 andra aktiviteter riktade mot barn & familj, mindre konserter och events i och utanför operahuset.
På grund av pensionsavgång söker vi nu en planeringsassistent till operasektionen.
Planeringsassistenten kommer att vara det samordnande och det administrativa stödet på operasektionen. Du kommer framför allt att arbeta med operasektionens kortsiktiga planering men även inom andra förekommande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna kan t.ex. vara:
• Planering, iordningsställande och distribution av den dagliga tjänstgöringslistan
• Planering och bokning av sångrum
• Vara redaktör för intranätet och göra löpande uppdateringar
• Arkivering
• Vara kontaktperson för agenturer och gästsolister
• Vara administratör och kontaktperson för biträdande regissörer, sångsolister, repetitörer, sufflöser och inspicienter, vilket innebär viss planering, hantering av permissions- och tjänstledigheter samt att sköta tidrapportering för dessa grupper
• Kunna fungera som back-up till planeringssamordnaren, framför allt vad gäller korttidsplaneringen
Du som söker har slutfört gymnasieutbildning och har några års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, gärna inom planering. Det är en stor fördel om du har god kännedom om opera och arbetssätten inom denna konstform. Du har goda datakunskaper, framför allt i Officepaketet. Du behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift. Om du även kan tyska och italienska är det starkt meriterande, även franska är meriterande.
Det viktigaste är att du har rätt personliga egenskaper för den här tjänsten - vi vill att du ska vara noggrann, pålitlig och väldigt positiv i ditt förhållningssätt. Du gillar att lösa olika typer av problem och att ha kontakter av alla de slag, både internt inom operahuset och externt.
Tjänsten avser tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning. Tillträde enligt överenskommelse under våren 2012.
Operan eftersträvar jämn könsfördelning och vi värdesätter de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Upplysningar rörande tjänsten lämnas av Klas Sjöblom, biträdande operachef, tel. 070-627 44 01 (mobil), Jenny Nyström, tf personalchef 070-306 43 39 (mobil) och Calle Puentes, Teaterförbundet, tel. 070-382 66 66 (mobil).
Skriftlig ansökan med meritförteckning skickas till:
personalavd@operan.se senast den 23 oktober 2011.
Publiceringsdatum2011-10-03Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-23
Skriftlig ansökan med personligt brev och meritförteckning.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
personalavd@operan.seKontaktKlas Sjöblom, Biträdande operachef, 070-627 44 01 (Mobil)
Jenny Nyström, Tf Personalchef, 070-306 43 39 (Mobil)
Facklig kontaktCalle Puentes, Teaterförbundet, 070-382 66 66 (Mobil)
FöretagKungliga Operan AB
AdressKungliga Operan AB
Box 16094
10322 STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-791 4300
E-postadress:
personalavd@operan.se Jobbnummer 1044104
Observera att sista ansökningsdag har passerat.