Operan söker Inköpskoordinator
Kungliga Operan AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Operan AB i Stockholm Vi söker en inköpskoordinator till vår Tekniska avdelning som idag består av ca. 200 medarbetare fördelade på sex enheter; scen, ljus- & ljud, mask & kostym, dekorateljéer, maskin och fastighet. Tjänsten placeras direkt under teknisk chef.
Som inköpskoordinator förbereder och koordinerar du tekniska avdelningens inköp och upphandlingar och tillser att alla inköp följer Operans inköps- och hållbarhetspolicy. Du tillser även att alla inköp för produktioner och projekt följs upp och utvärderas enskilt. Du tar fram, beräknar och sammanställer kostnader för utrustning, material, konsulter etc. för Operans produktioner och projekt. Du ansvarar för att göra mängdberäkningar och kalkyler samt kostnadsberäkna såväl personal- som sakkostnader, både för tillverkning och turné. Du kommer ha ett mycket nära samarbete med tekniska avdelningens enhetschefer och du rapporterar till teknisk chef.
Vi söker dig med mycket goda ekonomiska kunskaper som har flerårig erfarenhet av liknande arbete inom ex. byggbranschen. Du har erfarenhet av upphandling enligt LOU. Du har mycket god numerisk analytisk förmåga, är kvalitetsmedveten och har förståelse för olika formspråk. Du har mycket goda datorkunskaper och behärskar engelska i tal och skrift och gärna även tyska då många av våra inköp sker därifrån.
I den här rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen krävs det att du är självgående och strukturerad. Du har ett gott ordningssinne, mycket god samarbetsförmåga och är en skicklig relationsbyggare som inger förtroende. Vidare är du prestigelös och lyhörd samt har en hög stresstålighet.
Operan vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Då majoriteten anställda på avdelningen är män ser vi gärna kvinnliga sökanden.
Arbetstiden är flexibel 40 timmar/vecka. Anställningen är en visstidsanställning på 2 år. Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse.
Upplysningar rörande tjänsten lämnas av Kurt Blomqvist, Teknisk chef, tel. 070-640 44 30. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Mathias Buskas, HR-konsult, tel. 08-791 43 32. Facklig representant är Patrik Andersson, Ledarna, tel. 08-791 44 83.
Kungliga Operan AB är Sveriges nationalscen för opera och balett med ca 560 anställda fördelade på konstnärlig, teknisk och administrativ personal. Under ett spelår framförs över 200 moderna och klassiska balett- och operaföreställningar, riktade till både vuxna och barn. Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 500 miljoner kronor.
Vi tar endast emot din ansökan via vår hemsida
www.operan.se/jobb. Bifoga ditt CV där du beskriver din bakgrund och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker den här tjänsten. Sista ansökningsdag är 25 september 2013.
Publiceringsdatum2013-09-09Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Anställningen är en visstidsanställning på 2 år.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-09-25
Vi tar endast emot din ansökan via vår hemsida
www.operan.se/jobbAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktKurt Blomqvist, Teknisk chef 070-640 44 30
Mathias Buskas, HR-konsult 08-791 43 32
Facklig kontaktPatrik Andersson, Ledarna 08-791 44 83
FöretagKungliga Operan AB
AdressKungliga Operan AB
Box 16094
10322 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-791 4300
Jobbnummer 1647988
Observera att sista ansökningsdag har passerat.