Onsitetekniker till driftföretag

TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Det här är tjänsten för dig som vill arbeta på ett intressant företag där du får arbeta med support i en teknisk miljö i framkant.

Om uppdragsgivaren

Vår kund tillhandahåller IT-tjänster med inriktning på drift, support, utveckling och förvaltning av IT-infrastruktur och affärskritiska applikationer. De erbjuder även strategisk rådgivning och förvaltningstjänster samt leverans av IT-produkter som hård- och mjukvara.

Beskrivning av tjänsten

Du kommer att arbeta med att ge support på plats till företagets anställda. Du kan även tilldelas andra på IT-avdelningen förekommande arbetsuppgifter som lämpar sig för supporttekniker.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:

• Att ta emot felärenden och beställningar (exempelvis användaradministration) och att registrera och hantera dessa ärenden.
• systemövervakning
• installation av teknisk utrustning såsom nya skrivare
• Inköp av t ex skrivare och annan teknisk utrustning

Den tekniska miljön är Win 7/8, Windows server 2008, Office 2010, Active Directory och ett antal verksamhetsspecifika system.

Detta är ett konsultuppdrag med start i början av augusti och beräknas pågå under sex månader till att börja med. För rätt person finns möjligheter till anställning hos vår kund.

Vem är du?

Vi söker dig som tidigare har jobbat som supporttekniker, gärna i helpdesk eller servicedesk. Du har kunskap inom följande områden:

• Microsoft Office
• Klient-OS Windows
• Nätverk och utskriftshantering
• kontohantering, behörigheter

För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är ödmjuk, serviceinriktad och socialt kompetent. Du är van vid att arbeta i mindre team och har god samarbetsförmåga. Du är duktig på att dokumentera dina ärenden samt kan bedöma och eskalera ärenden efter behov. Det är en förutsättning att du trivs med att hjälp människor och kan bemöta användarna på ett ödmjukt och professionellt sätt.

För rätt person finns mycket goda möjligheter att utvecklas såväl tekniskt som personligt.

Intresserad?

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Sandra Peiper. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.

Om TNG IT

Vi är specialiserade på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag för att nå ut till IT-specialister med erbjudanden om uppdrag och anställning hos några Sveriges mest attraktiva företag. TNG är ett av Sveriges snabbast växande företag enligt undersökningen Snabbväxarna 2012. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.

Publiceringsdatum
2014-06-04

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-07-06
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 8183
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Peiper sandra.peiper@tng.se

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
10132 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15, Stockholm

Jobbnummer
1899456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: