Onsitetekniker med sinne för service och teknik

Wise IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT i Stockholm, Västerås, Norrköping, Borlänge, Borås eller i hela Sverige

Wise IT söker en onsitetekniker till vår eftertraktade kund i centrala Stockholm! Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med teknisk/IT-support i Windows- eller Macmiljö? Trivs du med att arbeta i en händelserik miljö där du dagligen möter och ger support till andra medarbetare? Har du ett stort intresse för teknik/IT och ständigt vill lära dig mer? Svarade du ja på samtliga frågor hoppas vi att du är rätt person för oss!

Om Wise IT

Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Som grund har vi stenkoll på IT och utifrån det skapar och utvecklar vi starka relationer med vassa IT-personer samtidigt som vi utmanar våra kunder att möta verksamhetens och omvärldens krav. När vi för samman människa och IT kan vi ta nästa steg och bygga framtidens IT-organisationer -- tillsammans!

Wise IT har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och ingår i Wise Group, en koncern med specialistbolag inom HR och rekrytering. Wise Group är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap.

Din vardag

I rollen som onsitetekniker hjälper du interna IT-användare med att lösa deras IT-problem via telefon, mejl, fjärrstyrning samt support på plats.

Felsökning av problem med mjukvara, hårdvara samt nätverk
Installationer av arbetsplatsutrustning (t.ex. datorer, mobiltelefoner och skrivare)
Underhåll/service av arbetsplatsutrustning
Konfigurering av datorer och kringutrustning
Lägga/ta emot beställningar av både hård- och mjukvara

För att lösa problemen på bästa sätt använder du dig bland annat av dina tidigare erfarenheter och tekniska kunskaper i Active Directory, Exchange, Microsoft Office Suite, Windows 7/8/10 och Windows server 2008/2012.

Tjänsten är på heltid. Du kommer att vara anställd som konsult hos Wise IT, men arbeta ute hos vår kund som sitter i fina lokaler i centrala Stockholm. Du kommer att ingå i ett team med andra drivna och tekniskt kunniga medarbetare.

Vem är du?

Vi söker dig som har arbetat med teknisk/IT-support i Windows- och/eller Macmiljö i minst 1-2 år. Vi ser gärna att du dessutom har genomfört någon form av IT-utbildning. Dina personliga egenskaper är lika viktiga som dina tekniska kunskaper. För att du ska trivas i denna roll är du en social och serviceinriktad person med ett stort intresse för IT/teknik. Du gillar att hjälpa användare på plats och värderar högt den fysiska kontakten du får med dessa, snarare än att enbart ta emot ärenden via telefon och mejl. Utöver att du är en pedagogisk problemlösare är du stresstålig och strukturerad. Du har goda svenska och engelska språkkunskaper i såväl tal som skrift, och kan på ett pedagogiskt sätt supportera och kommunicera med användarna.

Är du rätt person för oss?

Tveka inte att ansöka redan idag genom att besvara 5 snabba frågor! Urval sker löpande. Komplettera gärna din ansökan genom att maila ditt CV till Johanna Nybom, johanna.nybom@wiseit.se eller Rebecca Levy, rebecca.levy@wiseit.se. Vid frågor eller funderingar kring tjänsten är du såklart välkommen att kontakta oss!

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2017-03-10

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rebecca Levy rebecca.levy@wiseit.se
johanna nybom johanna.nybom@wiseit.se

Företag
Wise IT

Adress
Wise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavagen 13 11157, Stockholm

Jobbnummer
3367770

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT: