Onsitetekniker med säljmentalitet

Experis IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Vi söker efter en kandidat med 3-4 års erfarenhet som onsitetekniker eller it-tekniker. Kunden är en global aktör som är på framfart inom nya områden. Denna gång handlar det om IP-telefoni för företag och applikationer som stöd för detta.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Du får ett varierande arbetsliv i spännande uppdrag hos intressanta kunder. Vi har höga förväntningar på dig och i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom ett expansivt och lönsamt konsultföretag. Vi har oftast längre uppdrag där du får möjlighet att visa framfötterna och växa in i din roll. Vi erbjuder dig även möjlighet till utbildning och certifieringar inom flera områden.

Publiceringsdatum
2012-10-15

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att kolla av vilken utrustning kunden har och fungera som teknisk rådgivare. Därför är det viktigt med en mycket bra teknisk förståelse. Som teknisk rådgivare kommer du att dokumentera och presentera lösningar till kund. Det finns många olika variationer av lösningar och det kommer att ingå i dina arbetsuppgifter att ta fram dessa.

Vem är du?
Anledningen till att vi söker efter en onsitetekniker är för att man ska känna till tekniken, du ska ha en bra teknisk grund. Du ska även ha erfarenhet av den sociala biten "face to face" för att kunna hjälpa kunder med nya lösningar inom området. Vi letar efter en person med säljarmentalitet, en teknisk person som kan se kundnytta. Du ska även kunna ställa krav på kunden utifrån din tekniska bakgrund för att kunden ska få förtroende för dig. Du ska ha kännedom om vad som händer efter brandväggen, ända fram till användaren.

Tekniska krav
• IP-telefoni/Voip
• Nätverkskunskap
• WLAN
• Konfigurering av brandväggar

Personlighetskrav
• Social/utåtriktad
• Kundfokuserad/säljmentalitet
• Engagerad/driven
Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för denna tjänst.

Så ansöker du
Ansökan sker genom att du registrerar dig på www.experis.se och kopplar din ansökan till aktuell tjänst. Frågor besvaras av rekryterare Alexander Tonelli på mail: alexander.tonelli@se.experis.com . Då tjänsten ska tillsättas omgående är det av stor fördel om du skickar oss din ansökan så snart som möjligt.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexander Tonelli, 08-50895437

Företag
Experis IT

Adress
Experis IT
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1365422

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT: