Onsite-tekniker till Bilia!
Dfind IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind IT i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Onsite-tekniker
Vi söker en Onsite-tekniker som vill ha en varierande vardag med teknisk utmaning!
Som konsult hos oss på Dfind IT får du ett roligt och varierande arbete på några av Stockholms mest attraktiva företag. Vi ställer höga krav på att våra konsulter är lyhörda för kundens behov samt arbetar utifrån Dfinds värderingar, Passion & Simplicity.
Detta uppdrag är hos vår kund Bilia. Bilia är Nordens största bilkedja och deras affärsidé är att erbjuda bilförsäljning, service och tilläggstjänster som ger ett varaktigt mervärde för deras kunder.
Rollen
Du kommer tillsammans med två kollegor ta hand om 2nd line- samt onsite-supporten i Stockholm. Du utgår från kontoret/anläggningen i Haga Norra, där du kommer vara ca 2-3 dagar i veckan, för att resterande tid åka ut till ca 20 andra anläggningar på schema och vid behov. Dina 1st line kollegor sitter i Göteborg och består av ett team på 12 personer. Även utvecklingsavdelningen sitter i Göteborg.
Arbetsuppgifterna är mycket varierande då det handlar om både support via remote och felsökning till att åka ut onsite. Ärenda rör allt ifrån traditionell IT-support för alla anställda till mer branschspecifika applikationer och system. Du kommer jobba mycket med installation av hårdvara, felsökning av applikationer, AD-administration, felsökning av VLAN, inköp av hårdvara och mycket mer!
Kompetens
För detta uppdrag vill vi att du har goda kunskaper inom:
• Windows XP-8
• Grundläggande kunskaper i AD (kontohantering) och Exchange.
• Officepaketet
• Installation av hårdvara
• Nätverkskunskaper - (TCPIP, DNS, grundläggande för att patcha, konfigurering av switchar och acsesspunkter. Felsökning av VLAN).
• Körkort är ett krav
Det är meriterande om du har erfarenhet av Citrix.
Bakgrund
Vi söker dig som antingen arbetat i en servicedesk i något till några år och ser detta som ett roligt nästa steg, alternativt dig som jobbat som onsite tekniker ett par år och är sugen på ny utveckling i en ny bransch.
Som person är det viktigt att du är serviceminded, noggrann, ansvarsfull och att du har ett eget driv och inte är rädd för att ta tag i saker. Rollen innebär mycket eget planerande och ansvar, vilket gör att du behöver vara framåt och handlingskraftig.
För det här uppdraget krävs det att du talar och skriver flytande svenska och engelska.
Ort: Stockholm
Uppdragsgivare: Dfind IT
Vi kommer att ta emot ansökningar och hålla intervjuer löpande. Vid frågor, kontakta
tiffany.nasvall@dfind.se [ mailto:
tiffany.nasvall@dfind.se ] eller
tom.jonsson@dfind.se [ mailto:
tom.jonsson@dfind.se ]
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-03-20ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-18
Ange följande referens när du ansöker: 201038806
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTom Jonsson
tom.jonsson@dfind.seFöretagDfind IT
AdressDfind IT
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM
KontorsadressRegeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM
Jobbnummer 3385020
Observera att sista ansökningsdag har passerat.