OnSite Technician

BillerudKorsnäs AB / Supportteknikerjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BillerudKorsnäs AB i Gävle, Solna, Lindesberg, Karlstad, Grums eller i hela Sverige

BillerudKorsnäs är ledande inom förnybart förpackningsmaterial. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde både internt och externt gentemot kunder och partners. För oss är mångfald och inkludering viktigt för att lyfta våra medarbetares olika idéer och erfarenheter. Det ger oss nya perspektiv och utmanar vårt tankesätt. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer - vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?

Det händer mycket hos oss! Vi är mitt uppe i att modernisera och effektivisera vår supportmodell och söker därför en driven och engagerad OnSite Technician till Gävle bruk. Vi söker dig som kan bidra med både traditionellt och modernt supportarbete samt utmanande idéer till en ännu bättre support och IT-miljö för våra användare. Inom BillerudKorsnäs arbetar vi med ständiga förbättringar och strävar hela tiden mot att bli bättre för att kunna konkurrera på en global marknad. Vi anser att mångfald berikar vår verksamhet och vi söker dig som vill bidra med dina kunskaper och erfarenheter.

Publiceringsdatum
2018-05-21

Om tjänsten
Som OnSite Technician arbetar du med olika typer av IT-ärenden från användare som huvudsakligen arbetar i Gävle men även från övriga världen. Det handlar då om att hantera ärendet genom problemlösning via fjärrstyrning eller att besöka kunden på deras arbetsplats för att kunna lösa IT-ärendet. Utöver direkt kundsupport ska du preparera datorer och installera program och tillbehör, leverera hårdvara till kund i bruket och dokumentera ärenden i system.
Du har även ett ansvar att hålla befintlig kunskapsdatabas uppdaterad samt förse med nya instruktioner och guider till både verksamheten och IT.
Det är viktigt att följa de processer och rutiner som finns beskrivna.

Resor i tjänsten kan förekomma och beredskap ingår i befattningen som OnSite Technician.

Kvalifikationer


Du ska ha minst 1-2 års erfarenhet av att arbeta som IT-tekniker eller motsvarande
Du ska ha grundkunskaper i Active Directory och Exchange
Erfarenhet av nätverk och servrar (MS)
Svenska och engelska i tal och skrift

B-körkort

Meriterande

Om du har förståelse för ITIL
Om du har kunskaper inom Citrix

Om du har erfarenhet av servicedesksupport

Tjänsten innebär periodvis högt tempo och hög arbetsbelastning. Det är därför viktigt att du är stresstålig och kan ta snabba beslut.

Dina personliga egenskaper
Vi ser att du har hög känsla för service, är ansvarsfull och självgående. Personlig lämplighet är viktigt för oss.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Johan Wedin, IT Manager Technical Support
Tfn: 011-24 55 69, Epost: johan.wedin@billerudkorsnas.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Löpande

Ersättning
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fabian Åhlin +46 8 553 335 24, +46 70 312 35 24

Företag
BillerudKorsnäs AB

Adress
BillerudKorsnäs AB
Frösundaleden 2B
10776 Stockholm

Kontorsadress
Hagaporten III
Frösundaleden 2 B

Jobbnummer
4156198

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BillerudKorsnäs AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BillerudKorsnäs AB: