Onsite support till Stockholm City (Södermalm)

InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Södertälje eller i hela Sverige

InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support.

Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från norr till söder. Nu växer vi ytterligare och söker ännu fler, engagerade kollegor.

Vi söker nu omgående 2 onsite tekniker till ett kunduppdrag på Södermalm i Stockholm

Arbetsuppgifter för Onsite roll nr 1:
Utföra daglig support för deskside support som att identifiera, undersöka och lösa tekniska problem. Goda kunskaper om operativsystemet Windows 10, bärbara nätverksenheter som mobiltelefoner, smartphones och surfplattor.
Kunskap om MAC är en extra fördel.
Guida användare med enkla steg-för-steg-instruktioner och fjärrfelsökning efter behov. Snabbt och konsekvent slutföra och lösa tilldelade ärenden, vilket säkerställer korrekt och fullständig information.
Dokumentera tekniska problem och lösningar i ITSM verktyg.
Grundläggande kunskap om O365-applikationer och kunna distribuera interna applikationer via Microsoft SCCM.
Utmärkt kommunikation på engelska och svenska, mycket god organisatorisk förmåga och serviceminded.

Arbetsuppgifter för Onsite roll nr 2:
Erfaren av Microsoft Windows 10 och praktisk erfarenhet av datorer och mobila enheter Grundläggande kunskaper om SCCM, Nätverk, Xerox-skrivare, VDI, VPN och iOS/macOS är meriterande.
Support för bärbara datorer, stationära datorer och mobila enheter, inklusive bärbara nätverksenheter som mobiltelefoner, smartphones och surfplattor.
Övervakning av säkerhetskonfiguration och mjukvara samt förebyggande hantering av virusskydd.
Hjälpa till med åtkomst till LAN, utskrift och filtjänster.
Utföra system- och programändringar på skrivbordsklienter, direkt eller via Azure/AD.
Installera tredjepartsfixar för fast programvara och all EUC-programvara efter behov.
Utföra programvarudistributioner som bekräftar de konfigurationer som är associerade med standardprodukter, beroende på vad som är tillämpligt, oavsett distributionsmedia (till exempel LAN/WAN, mobilnät, fysisk media, mm.

Publiceringsdatum
2022-03-09

Profil
Hos oss är dina personliga egenskaper absolut viktigast. Vi söker dig med stort driv och engagemang, förstår god service och har ett socialt och trevligt sätt mot kunder och kollegor. Troligen har du tidigare arbetat minst 1-2 år med IT-support i kundmiljö och känner dig redo för nästa utmaning.

Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Bakgrundskontroll kommer att genomföras. OBS! Vi behöver ha ditt CV på engelska då vår kund är engelsktalande. Skriv också i din ansökan vilken av rollerna du söker till.

Urval och intervjuer sker löpande. Tillträde omgående. Du kommer att vara kundplacerad i kundens lokaler på Södermalm i Stockholm.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
InfoCare Service AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
InfoCare Service AB (org.nr 556549-7541)

Arbetsplats
InfoCare

Jobbnummer
6417508

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från InfoCare Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos InfoCare Service AB: