Onsite IT-support till Odevo!

Academic Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du redo att ta nästa steg i din IT-karriär? Odevo, en ledande aktör inom fastighetsförvaltning, söker nu on-site IT-support. De revolutionerar branschen med innovativa mjukvarulösningar och deras unika molnbaserade plattform. Som IT-support kommer du att ge teknisk support, hantera IT-ärenden och arbeta i en Microsoft 365/Azure-miljö. Du blir en del av ett sammansvetsat team med utmärkta introduktions- och utbildningsmöjligheter. Låter detta som din nästa utmaning? Då vill vi höra från dig!

OM TJÄNSTEN
Dina arbetsuppgifter i rollen som Supporttekniker består främst av att hantera inkommande IT-ärenden via telefon, mail eller inloggad direkt i Odevos Freshservice-portal. Du kommer att ha daglig kontakt med kollegor över hela Odevo för att utföra felsökning, installation och underhåll i olika system och miljöer. De arbetar med huvudsakligen Windows-datorer i en Microsoft 365/Azure-miljö. Vidare kommer du att ingå du i ett härligt och sammansvetsat team och erbjuds en gedigen introduktion och utbildningsmöjligheter.

Du erbjuds
• Professionell tillväxt - att arbeta med de mest begåvade människorna i branschen.
• Modern teknik - vi investerar i den senaste tekniken och verktygen och uppmuntrar våra teammedlemmar att dela med sig av sina idéer och ta ansvar för sitt arbete.
• Innovation - att arbeta med spännande projekt som tänjer på gränserna för vår bransch och får ett verkligt genomslag.
• Engagemang för kvalitet - ett dynamiskt och framåtsträvande företag som värdesätter lönsam och långsiktig produktutveckling.
• En engagerad konsultchef under hela din anställning som kommer stötta dig i din karriär. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2024-05-21

Dina arbetsuppgifter
• Diagnostisera och lös hårdvara, mjukvara och nätverksproblem genom analys och felsökningstekniker.
• Erbjuder både skrivbords- och fjärrassistans till användare, guidar dem genom problemlösningssteg och säkerställer en positiv kundupplevelse.
• Konfigurera, installera och uppdatera hårdvaru- och mjukvarusystem efter behov och hantera installationen av nya startande och avgångna enligt dokumenterade procedurer.
• Upprätthåll tydlig och koncis kommunikation med slutanvändarna, håll dem informerade om status och lösning av deras problem.
• Följ och upprätthåll säkerhetsprotokoll för att skydda informationssystem och data.
• Ge slutanvändare grundläggande utbildning om mjukvaruapplikationer och bästa IT-praxis.

VI SÖKER DIG SOM
• Har en avslutad gymnasieexamen, gärna inom IT, data eller teknik.
• Har tidigare erfarenhet av en IT-support- eller kundtjänstroll.
• Har goda kunskaper i Windows och Microsoft 365-miljöer.
• Har kunskap om att följa Microsofts teknologier, Entra ID (tidigare Azure Active Directory), Exchange, Teams och Intune/Autopilot.
• Behärskar svenska och engelska flytande.

Det är meriterande om du har
• En kandidatexamen i systemvetenskap eller andra teknikrelaterade program
• Arbetat i en 2nd/3rd line support

För att lyckas i denna roll har du ett gediget teknikintresse och ser fram emot att utvecklas inom detta område. Vi tror att du har en god servicekänsla, är strukturerad i hur du tar dig an ditt arbete och är kommunikativ både i tal och skrift. Du beskriver dig själv som en positiv lagspelare då du är prestigelös, hjälpsam och trivs i sociala sammanhang. Att lösa problem ligger dig varmt om hjärtat.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Odevo is a group of exciting brands with a shared vision of challenging the status quo in the property management industry. We're committed to revolutionizing the industry with innovative software solutions that make managing properties easier, more efficient, and more effective. Our cloud-based platform is unique, and we have proven ourselves as a leading and innovative player in a brief time. Our global product development department acts as a SaaS supplier to all the companies in the Odevo group and several other players in the industry. Together, we will continue to challenge and change this industry. To continue our ambitious growth journey, we seek more great people to join us to build market-leading property management software products. Are you one of them?

Varaktighet, arbetstid, etc.
Heltid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15104615".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
8694930

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: