Online Sales & Customer Manager för reservdelar
Experis kund / Försäljningsjobb / Mjölby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Mjölby,
Boxholm,
Vadstena,
Motala,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis kund i Mjölby E-commerce teamet vid vårt kundföretag som är ett större tillverkande bolag i Linköpingsregionen, bygger och underhåller även en digital plattform för den Europeiska marknaden för att supportera och göra det möjligt för distributionsnät att använda plattformen för kampanjer och digital kommunikation gentemot kunder. Syftet är att vara ett stöd för företagets nätverk för att möjliggöra en ökad omsättning och förbättrad marginal enligt en affärsplan. E-handeln kommer att drivas framgångsrikt när den centrala e-handeln och försäljningsnätverk är inriktade och gemensamma i sina ansträngningar att skapa affärer online.
Din utmaning
Som Online Sales & Customer Manager för reservdelar kommer Europa kommer att vara din arbetsplats och i samarbete med Reservdelsorganisationen kommer du att stödja framgången av reservdelsaffären på nätet. Som marknadsförare kommer du att bygga och igångsätta program som är utformade för att öka försäljningen i företagets nätverkskanal mot slutkunder. Du kommer att stödja och driva kampanjer i enlighet med Reservdelsorganisationen med syfte att öka sin verksamhet. Du kommer löpande att ge råd i hur företaget ska driva sin e-handelsaffär.
Du utvärderar ständigt erbjudandet och ger förslag för att förbättra e-handelssidornas attraktionskraft både i funktionalitet och erbjuda.
Ditt ansvarsområde kommer att vara:
* Rulla ut portalen i företagets nätverk
* Bygga och öka kunskapen i nätverket
* Skapa förbättringar för att optimera verksamheten
* Bygga upp företagets marketing automation och leda förbättringsprocesser samt mäta framgången i dessa kampanjer.
* Utbilda de som ska utbilda kunderna om företagets produkt genom kundfokuserat innehåll.
* Etablera closed-loop analytics med Reservdels & Service organisationen för att förstå hur företagets marknadsaktiviteter kan attrahera kunder och ständigt förbättra företagets process för att konvertera nya kunder.
* Planera och genomföra processer för online partnerskap tillsammans med Reservdels & Service organisationen
* Rapportera om KPI:er
Publiceringsdatum2017-01-16ProfilVi söker för rekrytering en ansvarig inom relationsmarknadsföring med en stark e-handels och marknadsföringsbakgrund som kommer att anpassa kundernas intresse och marknadspotential med företagets mål genom att kontinuerligt optimera företagets e-handelsportal.
För tjänsten som Online Sales & Customer Manager för reservdelar ska du ha goda kunskaper inom marketing automation funktioner för att anpassa företagets marknadsförings beröringspunkter gentemot kunden. Vi ser gärna att du arbetat med webbplats CTA:er för att kommunicera via marketing automation. Du bör ha erfarenheter inom kommunikation, marknadsföring, analyser eller närliggande område. Har du en näsa för bra produktmarknadsföring och produktutveckling inom användar-interface är det meriterande.
Vi söker dig som har goda analytiska kunskaper och samtidigt är hungriga för att hitta affärsmöjligheter. Vidare bör du vara kommunikativ både på svenska och engelska, resultatinriktad och effektiv. Meriterande är om du har en förmåga att utveckla och leda partnerskap i syfte att distribuera produkter, intäktsgenerering och andra strategiska initiativ
Kontaktperson för detta jobb Skicka din ansökan via ansökningslänken bredvid. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marcus Kahanek på 011-19 43 54 eller på
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-29
Ange följande referens när du ansöker: 15539
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarcus Kahanek
mkahan@se.experis.com 011-194354
FöretagExperis kund
AdressExperis kund
59535
59535 0586
KontorsadressMjölby
Jobbnummer 3262265
Observera att sista ansökningsdag har passerat.