On-Site Support Engineer

Tata Consultancy Services Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2019-01-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "On-Site Support Engineer" (publicerad 2019-04-17) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tata Consultancy Services Sverige AB i Stockholm, Örebro, Göteborg eller i hela Sverige

Vi söker nu en 3rd line On-site Support engineer som trivs i en serviceinriktad och kommunikativ miljö. I rollen som On-site support engineer arbetar du som konsult för TCS hos en väletablerad aktör inom försäkringsbranschen. Din uppgift är att tillsammans med ett team om tio personer leverera den bästa möjliga servicen med en hög nivå av teknisk expertis. Teamet har även ett nära samarbete med ett team som jobbar från Madrid. Tjänsten är på heltid under kontorstider. Tjänsten är placerad på Södermalm, Stockholm. Startdatum omgående enligt överenskommelse.

OM FÖRETAGET
Tata Consultancy Services (TCS) levererar IT-tjänster, konsulttjänster och affärslösningar till globala företag genom sin unika TCS' Global Network Delivery ModelTM (GNDMTM). TCS är en del av Tata Group, Indiens största industrikonglomerat , och har över 410,000 medarbetare i närmare 50 länder. TCS har varit närvarande i Norden sedan 1991 och idag stöttar cirka 12,000 anställda kunder så som Ericsson, TDC, ABB, Telenor, NETS, och DNB. Under en rad år har TCS i Norden utnämnts som Top Employer av Top Employers Institute och rankats som nummer ett i Kundnöjdhet i Norden i flertalet kundundersökningar (KPMG och Whitelane / PA Consulting).

OM ROLLEN
Som On-site Support Engineer ansvarar du för att skapa och värna om en hög nivå av kundservice. Du förväntas hantera snabba förändringar genom att ge snabba lösningar och analyser av de problem som kan uppkomma. Du kommer även se till att det finns maximal tillgång till anläggningens infrastruktur och system. Dina ansvarsområden innebär bland annat:
• Hantering av IT-supportärenden relaterade till Windows servrar
• Support av mobila enheter, som inkluderar bärbara nätverksenheter, mobiltelefoner, smarta telefoner och surfplattor
• Logga och spåra EUC Device asset data
• Övervakning av säkerhetskonfiguration och programvara samt förebyggande hantering av virusskydd
• Hjälp med tillgång till LAN, utskrift och filtjänster
• Utföra system- och applikationsändringar
• Installera korrigeringar från tredje part till all inbyggd EUC-enhetens inbyggda programvara (t.ex. firmware) och all EUC-programvara efter behov
• Utför programvarufördelningar som överensstämmer med konfigurationerna i samband med standardprodukter, beroende på vad som är tillämpligt, oberoende av distributionsmedia (till exempel LAN / WAN, mobilnät, fysiska medier etc.)

DIN PROFIL
Vi söker dig som har minst 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är flytande i både svenska och engelska då du kommer att ge service på svenska men arbetar i ett internationellt team. I rollen kommer du få användning av dina djupa kunskaper i system som Windows 365 och Windows 10 då du tar över de ärenden som 1st och 2nd line inte kan lösa. Du har tidigare arbetat med migrationer så att du kan hjälpa till vid eventuella byten av system. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att arbeta med IMAC, Microsoft SCCM, Microsoft Antivirus samt krypteringsteknik för enheter (gärna i Bitlocker)

DU SOM PERSON
Som person är en av dina starkaste motivationskrafter på jobbet att leverera högklassig service. Du är flexibel och trivs med ett högt tempo och kan med enkelhet hantera ärenden som löper parallellt tack vare din goda förmåga till prioritering. Vidare har du en stark kommunikativ förmåga och anpassa dig framgångsrikt till de olika förutsättningar för IT-relaterad kommunikation genom pedagogisk anpassning och tydlighet. Du värnar om dina kollegor och bidrar till en god atmosfär på arbetsplatsen genom hjälpsamhet och gemensam måluppfyllning.

ANSÖKAN
Är du den vi söker? Skicka CV och personligt brev så snart som möjligt till josefine.isaksson@tcs.com. Märk mejlet med On-site Support Engineer. Vi går igenom ansökningar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

We provide equal opportunities to all our employees and to all eligible applicants for employment in our company. We do not unfairly discriminate on any ground, including race, caste, religion, colour, ancestry, marital status, gender, sexual orientation, age, nationality, ethnic origin, disability or any other category protected by applicable law.

Publiceringsdatum
2019-01-10

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-21

Företag
TATA CONSULTANCY SERVICES SVERIGE AB

Jobbnummer
4547630

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tata Consultancy Services Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tata Consultancy Services Sverige AB: