On site-tekniker till centrala Stockholm
TechTeam SQM / Supportteknikerjobb / Stockholm
2007-11-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "On site-tekniker till centrala Stockholm" (publicerad 2009-01-07) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TechTeam SQM i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige TechTeam erbjuder kompletta tjänster och lösningar inom IT Service Management. Vår verksamhet omfattar alla tjänster som krävs för att supportleveransen ska fungera smidigt och kostnadseffektivt. Vi arbetar med uthyrning av konsulter, verksamhetsutveckling och outsourcinglösningar för Servicedesk. TechTeam grundades i USA 1979 och vi är 2500 kollegor i USA och Europa. I Sverige är vi drygt 270 anställda. Vi är ett snabbt växande företag och vår företagskultur präglas av högt tempo, servicetänkande, problemlösning och prestigelöshet. Vi arbetar tillsammans för att skapa nöjda kunder, en bra stämning och nya möjligheter. Företaget är under stark tillväxt och det finns stora möjligheter, både i Sverige och internationellt, att vara delaktig och påverka. Våra nyckelord är skicklig, engagerad och pålitlig.
Vi söker två on site tekniker till centrala Stockholm.
Publiceringsdatum2007-11-12Dina arbetsuppgifterDu blir en del av ett team som arbetar utefter snabba puckar i en arbetsmiljö som andas framgång. Du kommer att sitta på plats ute hos användarna och fokus ligger på att ge support direkt on
demand. Miljön präglas av väldigt högt tempo och snabba beslut hos användare som hela tiden arbetar mot snabba deadlines. För att trivas i rollen är det därför viktigt att du är mycket
stresstålig och kan arbeta mot deadlines där det ställs krav på snabba insatser och en hög servicenivå. Är du en person som fokuserar på service och har lätta att bygga relationer kan du vara
den vi söker! Det finns goda möjligheter att gå över till anställning hos kund.
Du får.
Vi erbjuder våra konsulter ett kompetensutvecklingsprogram och möjlighet att ta Microsoft-certifieringar där TechTeam bekostar litteratur och certifieringsförsök. Genomförd certifiering medför
lönepåslag. Anställningsformen är tillsvidare och du har betald förskottssemester och fast månadslön, även mellan uppdrag. Trevliga arbetskamrater, en chef som är lätt att nå och sociala
aktiviteter som kick-off och mingelkvällar är också en del av vardagen hos oss.
Din kompetens och bakgrund
Vi ser gärna att du har minst sex månaders erfarenhet av att arbeta med IT-support/helpdesk. Det är ett plus om du har genomgått utbildning med IT-inriktning, men erfarenhet av supportarbete eller
liknande arbete inom serviceyrke är av större vikt.Du har god insikt i Microsofts produktfamilj, framförallt Windows 2000/XP, Officepaketet och Outlook och du har även goda kunskaper inom
hårdvara.
För att trivas i konsultrollen har du en positiv inställning till nya miljöer och människor och har lätt för att sätta dig in i arbetsuppgifter och processer. Du har ett genuint intresse för
IT/teknik och av att bistå användare med problemlösning. Du har förmåga att sätta dig in i kundens behov, samt kan förklara teknik på ett enkelt sätt för användare på alla nivåer. Att du
är kommunikativ och talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat är också viktigt.
Din ansökan
Vi rekryterar löpande så tveka inte med att skicka din ansökan så snart som möjligt! Varmt välkommen med din ansökan!
Anställningstyp/arbetstiderTillsvidare heltid
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duAnsök via vår Webb-plats:
https://sqm.easycruit.com/vacancy/application/129144/28731?channel=amv&iso=seSista ansökningsdag 2007-12-12
FöretagTechTeam SQM
17223 Solna
Jobbnummer 52246
Observera att sista ansökningsdag har passerat.