Omvårdnadspersonal Kvänums Hemtjänst

Vara kommun / Undersköterskejobb / Vara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Vara, Grästorp, Herrljunga, Vårgårda, Lidköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vara kommun i Vara, Mölndal eller i hela Sverige

Vara kommun ligger mitt på den bördiga västgötaslätten, här ser vi lite längre och bygger för framtiden! Vi satsar på utveckling som stärker såväl kommunen som hela Skaraborg och vi investerar för kommande generationer.

I Vara kommun arbetar vi utifrån vår etiska kompass där ledorden hållbara, välkomnande, helhetstänkande och kreativa visar vägen. Det är med kompassen i åtanke som vi möter våra kommuninvånare, vårt näringsliv och våra kollegor.

Det är viktigt för oss att alla medarbetare mår bra och upplever att de har ett meningsfullt arbete. Det uppnår vi på bästa sätt genom att våra medarbetare är med och påverkar det dagliga arbetet, hur det är utformat och dess utveckling. I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans vi når våra gemensamma mål.

Våra ledare deltar i ett fortlöpande utvecklingsprogram. De arbetar ständigt med att se och stärka samtliga medarbetare i det dagliga arbetet genom ett coachande och tillitsbaserat ledarskap.

Hemtjänst

Vi söker dig som vill arbeta tillsammans med oss i vårt härliga gäng i Kvänums hemtjänst.

Publiceringsdatum
2024-02-19

Dina arbetsuppgifter
Arbetet består av att ge service och omvårdnadsarbete i den enskildes bostad. De beviljade insatser vi utför är anpassade efter individen. Respekten för människors självbestämmande och integritet är grunden i ditt arbete och du förväntas ge en god vård och omsorg.

I arbetet ingår kontaktmannaskap/fast omsorgskontakt. Det innebär att du är kontaktman för en eller flera brukare där du förväntas kunna bygga upp en trygg relation. Uppdraget innebär t ex att du planerar och följer upp beviljade insatser ihop med brukaren. Du upprättar och reviderar genomförandeplanen. Vidare ingår det i uppdraget att ha kontakt med anhöriga och andra professioner vid behov.

Du kommer också att arbeta med delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Vi arbetar utifrån ett professionellt och rehabiliterande förhållningssätt och socialförvaltningens gemensamma värdegrund.

Arbetet kräver självständighet och ansvarstagande, men du ska också ha en god samarbetsförmåga och delta aktivt i vårt utvecklings- och teamarbete.

Vi vill erbjuda dig ett arbete där du känner glädje och stolthet över det vi gör och att vårt arbete gör skillnad, för de vi är till för. Tillsammans utvecklar vi hemtjänsten och skapar ett hållbart arbetsliv.





Kvalifikationer
Du ska ha godkända betyg från vård och- omsorgsprogrammet eller motsvarande.

Du ska kunna visa upp bevis från socialstyrelsen med skyddad yrkestitel eller ett tjänstgöringsintyg med pågående tillsvidareanställning med titeln undersköterska.

Erfarenhet av liknande arbete är önskvärt.

Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Ett gott bemötande är a och o i vår verksamhet och vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. Du är engagerad och drivande i arbetet för att ge boende en innehållsrik vardag genom att skapa meningsfullhet, begriplighet och hanterbarhet.

Du är lugn och trygg och har förmåga att planera arbetspassets aktiviteter och kan snabbt anpassa och förändra insatser utifrån förändrade omständigheter. Du är ansvarstagande och flexibel.

Dokumentation ingår i arbetet och vana vid smart-phones är nödvändigt då vi använder telefonen som ett arbetsredskap.

B-Körkort erfordras. Samt cykel vana.





Övrig information till sökande

Utbildad undersköterska så ska du ska kunna visa upp bevis från socialstyrelsen med skyddad yrkestitel eller ett tjänstgöringsintyg som visar att du hade en pågående tillsvidareanställning med titeln undersköterska från 1 Juli 2023.

Du ska kunna visa upp utdrag från polisens belastningsregister. Utdrag begär du själv via Polisens hemsida: "Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret" https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/Tänk på att beställa polisutdrag i god tid, kan ta upp till 14 dagar att få hem det i brevlådan. Får du utdrag via Kivra är det tyvärr fel utdrag som du ska kunna visa upp.

Du behöver även kunna visa upp pass/ giltigt ID kort. Körkort går att visa upp tillsammans med personbevis som man hämtar på skatteverket.se med hjälp av Bank-ID, detta kan vi göra vid bokad intervju.

Du behöver ha tillgång till BankID.

Du kan komma att introduceras på fler enheter. Arbetstider är förlagda dag, kväll och helg.

Intervjuer kan komma att ske under annonstiden.

Provanställning kan tillämpas.

Hemtjänst

I Vara kommun vet vi att mångfald berikar - Välkommen med din ansökan!

Din hälsa är viktig och därför erbjuder Vara kommun förmåner såsom friskvårdsbidrag på 1000 kr till många av sina medarbetare. För att söka tjänsten vill vi att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar sökvägen längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vill du veta mer om vad Skaraborg har att erbjuda i form av boende, fritidsaktiviteter och upplevelser? Besök http://www.livetiskaraborg.se

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/41".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vara kommun (org.nr 212000-2924)

Arbetsplats
Socialförvaltningen, Äldreomsorgen, Hemtjänst

Kontakt
Elisabeth Lexén/ Enhetschef Kvänums hemtjänst
0512-31662

Jobbnummer
8480604

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vara kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vara kommun: