Omvårdnadsansvarig Sjuksköterska till särskilt boende
Oxelösunds Kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Sjuksköterskejobb / Oxelösund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Oxelösund,
Nyköping,
Trosa,
Gnesta,
Söderköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Oxelösunds Kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Oxelösund I skärgårdsstaden Oxelösund får du nära till boende, arbete, kommunikation, service, natur och hav. Kommunen som ligger strategiskt i östra Sörmland, har 12 000 invånare och ett rikt kultur- och föreningsliv. Till Nyköping är det cirka tio minuters bilväg och till Stockholm tar det cirka en timme. Som anställd får du ett nära ledar- och medarbetarskap, bidrag till friskvård och möjlighet att påverka dina arbetstider. Vi kan erbjuda dig ett meningsfullt arbete och möjlighet att vara med och bidra till att vår kommun växer och utvecklas. Vi är även stolta över att ha placerat oss på Karriärföretagens topp 50 över mest spännande arbetsgivare i offentlig sektor i Sverige 2016.
Publiceringsdatum2018-11-01ArbetsuppgifterÄldreomsorgsförvaltningen har de sista åren gjort en stor satsning på att utöka antalet sjuksköterskor och idag är vi ett fantastiskt gäng på 23 personer. Tre av oss arbetar natt, sju arbetar inom hemsjukvården och resterande på särskilt boende.
Dina arbetsuppgifterAtt arbeta hos oss som omvårdnadsansvarig sjuksköterska innebär att du har ansvar för mellan 11-20 brukare / boende där du ges tid till ett utvecklande omvårdnadsansvar. Du kommer att ingå i ett positivt och engagerat gäng med hög trivselfaktor.
Du kommer, geografiskt sett, ha nära till alla enheter men även närhet till andra professioner och vår ledning. Detta gör att din möjlighet till att vara med och påverka utvecklingen av arbetet är mycket stor.
Som omvårdnadsansvarig sjuksköterska i Oxelösunds kommun kommer du självständigt och tillsammans med övriga i teamet att göra bedömningar kring omvårdnaden utifrån din yrkeskompetens. I teamet ingår även fysioterapeut, arbetsterapeut och undersköterskor. Mycket samverkan sker också med anhöriga, biståndshandläggare, läkare och chefer.
Arbetsuppgifterna är sedvanliga hälso- och sjukvårdsinsatser, dokumentation samt arbete i kvalitetsregister. Självklart kommer du också att stödja och handleda personalen utifrån ett omvårdnadsperspektiv.
Schemamässigt arbetar vi var femte helg samt ungefär en kväll på två veckor utöver helgen. Under kvällar och helger ingår även hemsjukvården och funktionsstöd.
KvalifikationerVi söker en glad, hjälpsam och positiv kollega.
Du är leg sjuksköterska. Meriterande är vidareutbildning som distriktssköterska eller specialutbildning inom äldrevård. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Att själv kunna planera och självständigt utföra arbetsuppgifterna ser vi som en självklarhet. Lika viktigt är att du har lätt för att samarbeta och skapa dialog. Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras.
Då Oxelösunds kommun ingår i finskt förvaltningsområde ser vi gärna sökande med kunskaper i finska. Andra språkkunskaper utöver svenska och engelska ses också som positivt.
Oxelösunds kommun gör inför varje rekrytering ett aktivt val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd. Vi kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 100% eller enligt önskemål. Tillträde: Efter överenskommelse gärna så snart som möjligt.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-30
Ange följande referens när du ansöker: A825377 - 2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnika Olsson 0155-38 712
FöretagOxelösunds kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
AdressOxelösunds kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Kommunhuset
61381 Oxelösund
KontorsadressHöjsgatan 26 61381 Oxelösund
Jobbnummer 4434311
Observera att sista ansökningsdag har passerat.