Omsorgsförvaltningen söker två HR-konsulter
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
2025-04-01
Visa alla administratörsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 tillsvidareanställda och ca 600 vikarier omfattar utöver ledningsgruppen fem verksamhetsområden. Dessa verksamhetsområden är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri, HSL och korttidsboenden samt ledningsstöd som organiserar bland annat handläggarenhet, ekonomer, HR, systemförvaltare och utredare.
Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
• semesterväxling
• årsarbetstid
• friskvårdsbidrag
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen
Publiceringsdatum2025-04-01ArbetsuppgifterVill du verka i en konsultativ HR-roll och samtidigt ta ansvar för att utveckla samt förstärka stödet till förvaltningens chefer? Då är detta ett arbete för dig!
Du kommer att arbeta verksamhetsnära och tillhandahålla professionellt stöd och sakkunnig rådgivning i strategiska och operativa personalfrågor.
Du medverkar i utveckling och utbildning inom HR-området för att skapa goda förutsättningar för chefer att ta sitt arbetsgivaransvar. Arbetet erbjuder en stor variation av arbetsuppgifter och möjligheter att själv planera arbetets upplägg.
Du har ett konsultativt arbetssätt där du ser till helheten samt tar ansvar för ditt eget uppdrag i samarbete med dina kollegor. Du bidrar utifrån ett HR-perspektiv till att verksamheterna når sina mål och samtidigt lever upp till kommunens värdegrund och personalpolitik.
Tjänst 1
HR-konsult för arbete som generalist där du stödjer och vägleder ett antal av förvaltningens chefer inom områden som arbetsrätt, arbetsmiljö, rekrytering, arbetsanpassning, lönesättning mm.
Denna tjänst har även ett särskilt uppdrag inriktat mot att omvärldsbevaka och utveckla arbetet inom området arbetsförmåga och arbetsanpassning (rehabilitering). I detta uppdrag samverkar du med till exempel Företagshälsovård, Region Gävleborg och Försäkringskassan.
Tjänst 2
HR-konsult med ett särskilt uppdrag inriktat mot kompetensförsörjning. Här ingår till exempel praktikplanering för bland annat skolor och integration, språkutveckling samt omvärldsbevakning inom området. I detta uppdrag samverkar du med till exempel skolor, arbetslivsförvaltningen, Vård- och omsorgscollege.
KvalifikationerVi söker dig som har examen från personalvetarprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vi värdesätter om du har några års erfarenhet av att arbeta med verksamhetsnära chefsstöd och från kommunal verksamhet och dess avtalsområden.
Du kan arbeta självständigt med ett analytiskt och strategiskt tänkande och har god organisatorisk förmåga. Du är ansvarstagande, handlingskraftig och flexibel. Som person är du lugn, stabil, uthållig och har hög integritet. Du är van att ha många kontakter och kan samverka med andra aktörer på ett förtroendeingivande sätt. Du kan omsätta teori till praktik och har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper och intresse för teknikens möjligheter.
Du har ett trevligt bemötande, är social och har inga problem med att prata inför grupp. Du är strukturerad och har förmåga att planera och dokumentera ditt arbete. Du prioriterar samt driver ditt arbete framåt på ett självständigt och genomtänkt sätt.
Vi erbjuder ett utmanande arbete där kvalitet, bemötande och samarbete är några av de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.
Tjänst 1
Till denna tjänst är det meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat generellt med HR-frågor samt specifikt inom området arbetsförmåga och arbetsanpassning (rehabilitering) med fokus på att minska sjukfrånvaron.
Tjänst 2
Till denna tjänst är det meriterande om du har erfarenhet av praktikplanering, språkutveckling och samverkan inom skolområdet.
ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.
Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats
https://sandviken.se/arbete-och-karriarInformation till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C246206".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Kontakt Administrativ chef
Maria Lindkvist
026-24 18 01 Jobbnummer 9258565