Områdesförvalatre / Uppdragsansvarig förvalare

Devotum AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Devotum AB i Stockholm, Sundbyberg, Södertälje, Norrtälje, Uppsala eller i hela Sverige

Områdesförvalatre / Uppdragsansvarig förvalarePå uppdrag av kund söker vi nu en områdesansvarig / uppdragsansvarig förvaltare till välkänt fastighetsbolag i Stockholm. Uppdraget beräknas pågå till hösten men med goda chanser till förlängning. Om uppdragetBEFATTNINGSBESKRIVNING OMRÅDESFÖRVALTARE/UPPDRAGSANSVARIG FÖRVALTARE Placering: Stockholm Rapporterar till: Avdelningschef Denna funktionsbeskrivning är av övergripande karaktär och kan därför inte betraktas som heltäckande. Arbetsuppgifter utöver nedan angivna kan därmed förekomma. Områdesförvaltaren/uppdragsansvarige förvaltaren arbetar både operativt med huvudansvar för förvaltningsavtalet och kundrelationen med fastighetsägare samt innehar ett ansvar för att utveckla affären vad gäller processer, tjänsteutbud och paketering av produkter. Arbetet sker i team tillsammans med förvaltare, biträdande förvaltare, ekonom och fastighetstekniker i specifika uppdrag, dels i den egna arbetsgruppen samt med övriga förvaltare. Uppdragsansvar Rollen som områdesförvaltare/uppdragsansvarig förvaltare innebär att självständigt ansvara för att leveransen till kund håller avtalad kvalité, att kundrelationen utvecklas och att säkerställa kundens affär kopplat till kunden. Arbetet ska utföras på ett proaktivt sätt, både självständigt och genom uppdragsteamet, i enlighet med befogenheter och processer för att uppnå fastighetsägarens målsättning. Följande arbetsuppgifter kan förekomma inom ramen för uppdragen. Styrning och ledning av uppdragen Framtagande, uppföljning och rapportering av styrtal för uppdragen Planera, resurssätta och följa upp planerat underhåll Upprätta och följa upp intern budget för uppdragen Upprätta och följa upp fastighetsplan för respektive uppdrag Styrning, ledning och uppföljning av förvaltningsteamet så att leverans sker med god kvalité i enlighet med förvaltningsavtal & kundens processer Analysera, upprätta, resurssätta och följa upp plan avseende uppdragets kommersiella lokaler Operativa arbetsuppgifter i uppdragen Leda och ansvara för arbetet tillsammans med fastighetsägare och teamet för att upprätta budget samt prognos Arbeta mot, och följa upp, uppsatta styrtal Säkerställa att informationsflödet fungerar inom uppdraget Förankra underhållsprogrammet med fastighetsägaren Upprättande av förfrågningsunderlag, upphandling, bygg- och projektledning, uppföljning och administration gällande planerat underhåll Följa upp att åtgärder blir gjorda efter myndighetsbesiktningar Kontakt med boende, beställare, lokalhyresgäster och myndigheter avseende uppdraget Genomgång, analys och framtagande av åtgärdsförslag baserat på fastighetens driftstatistik och ekonomiska utfall Leda rapporteringsmöten med kund och upprätta beslutsunderlag Genomgång och hantering av skade- och försäkringsärenden samt driva fastighetsägarens krav Bevaka hyresnivåer, upprätta förslag på lokaler för vidare åtgärd samt genomföra omförhandlingar, anpassningar och nyuthyrningar av kommersiella lokaler Stötta och utveckla teamet i förvaltningsrelaterade frågor och arbetsuppgifter Ansvar Budget- och resultatansvar för uppdragen Ansvar för teamets tidsredovisning Arbetsmiljöansvarig inom uppdragen Brandskyddsansvar inom uppdragen Kvalitetsansvar inom uppdragen Stoppa arbetet inom uppdraget om arbetet innebär direkt risk för personskada eller ohälsa alternativt risk för negativ miljöpåverkan samt utan dröjsmål kontakta närmaste chef. Övrigt Delta i och driva interna utvecklingsprojekt Bidra med förbättringsförslag Skapa förutsättningar för ett gott arbetsklimat inom uppdraget Genomföra särskilda analyser och utredningar vid behov Ständigt sträva efter att teamet jobbar enligt best practise samt dela med sig av detta till övriga team Agera backup för övrig personal Instruera biträdande förvaltare, förvaltare och övrig personal vid behov I övrigt förekommande arbetsuppgifter som rollen kräver Kompetenskrav Fastighetsrelaterad eftergymnasial utbildning samt minst 5 års erfarenhet av fastighetsförvaltning. Kunskap om fastighetsekonomi och erfarenhet av budget- och resultatansvar Kunskap om entreprenadjuridik och erfarenhet av självständig upphandling samt bygg- och projektledning av medelstora underhållsarbeten. God kunskap om hyreslagstiftningen och erfarenhet av att självständigt omförhandla och nyuthyrning av större kommersiella lokaler. Kunskap i lagstiftning som berör verksamheten och fastighetsägarens ansvar. Van användare av Office och särskilt Excel God förmåga att självständigt driva och planera, strukturera och prioritera i sitt arbete. God förmåga att fatta affärsmässiga beslut och förhandlingsvana. God förmåga i att skapa relationer och bibehålla relationer. God pedagogisk förmåga genom att kunna förklara och förmedla teknisk information på ett tydligt sätt. Bas-P, Bas-U och heta arbeten är meriterande. B-körkort Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till oss på Devotum.Kontaktuppgifter till ansvariga personer hos oss finner du enligt nedan. Angela Hanna Kassab 072 710 82 00angela.hanna-kassab@devotum.seJohn Nordin070 422 94 46John.nordin@devotum.se Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2019-04-16

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
DEVOTUM AB

Jobbnummer
4736077

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Devotum AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Devotum AB: