Områdeschefer
Jönköpings kommun / Sjukvårdschefsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping Ensamkommande barn
Arbetsplatsbeskrivning
Med anledning av det höga mottagandet av ensamkommande barn och unga och nyanlända invandrare kommer socialförvaltningen, under förutsättning att erforderliga beslut fattas, att etablera en fjärde funktion. Funktionen kommer inledningsvis att delas in i områden som omfattar två delar, en myndighetsdel och en resursdel. Ett nära samarbeta med individ- och familjeomsorgens barn - och ungdomsvård, försörjningsstöd, externa samarbetspartner samt aktörer från det civila samhället kommer att utgöra en stor del av arbetet som områdeschef.
Till resursdelen söker vi nu två områdeschefer och till myndighetsdelen söker vi en områdeschef som ska ha det övergripande ansvaret för verksamheterna. Verksamheten vilar på systemisk grund och vi använder oss av forsknings- och evidensbaserade och lösningsfokuserade metoder. Som områdeschef är du chef för ett antal sektionschefer inom myndighetsutövningen eller chef för föreståndare för de kommunala HVB-hemmen och kommande stödboenden.
Publiceringsdatum2015-12-17Dina arbetsuppgifterSom områdeschef arbetar du med strategisk planering, utveckling och uppföljning av verksamheterna inom ditt område. Du har ansvar för budget och att verksamheterna når uppsatta mål. Arbetet sker i nära samarbete med de andra områdescheferna, sektionscheferna, föreståndarna och medarbetarna inom områdena. Ett prioriterat område är samverkan med andra aktörer främst skolan och Regionens verksamheter riktade mot barn och ungdomar. Rollen innebär att du i ditt ledarskap coachar och entusiasmerar medarbetarna att, utifrån medborgarnas behov och inom givna ramar, leverera en socialtjänst med hög kvalitet. Du ingår i funktionens ledningsgrupp och i DIALOGENS arbetsgrupp. DIALOGEN är socialförvaltningens gemensamma strategi för en hållbar, långsiktig, sammanhållen och innovativ socialtjänst.
KompetenserVi söker dig som är öppen, empatisk och engagerad i ditt ledarskap. Du är strukturerad och lösningsorienterad och har förmåga att driva verksamheten framåt mot uppsatta mål i nära samverkan med kollegor och medarbetare. Du är trygg i ditt ledarskap och kan balansera prestigelöshet och ödmjukhet med en rak, tydlig och beslutsam ledarstil. Som person har du också förmåga att samverka och bygga goda relationer med såväl interna som externa kontaktytor. Du har förmåga att tänka strategiskt och se helheten i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av gott ledarskap med personalansvar från en politiskt styrd organisation. Det är meriterande med erfarenheter och kunskaper inom barn- och ungdomsvård, öppenvård/behandling samt insikt eller kännedom om socialtjänstens öppna/frivilliga erbjudanden. Vidare är du socionom eller har annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig.
Övrig informationTjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Upplysningar
Bitr. IFO-chef Lars Malmström, tfn 036 - 10 60 26
Bitr. områdeschef Marie Andersson, tfn 036 - 10 80 29
Fackliga representanter, se
http://www.jonkoping.se/fackligasocJönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100%. Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningLön enligt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-10
Ange följande referens när du ansöker: 15-70-0208
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJönköpings kommun
AdressJönköpings kommun
Västra Storgatan 16
55189 Jönköping
KontorsadressVästra Storgatan 16
Jobbnummer 2582359
Observera att sista ansökningsdag har passerat.