Områdeschef Fastighetsservice
Liseberg AB / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Liseberg AB i Göteborg Lisebergskoncernen består av moderbolaget Liseberg AB och de helägda dotterbolagen Lisebergs Restaurant AB, Hotell Liseberg Heden AB samt Lisebergs Gäst AB. Koncernen har 370 årsanställda och ca 2 000 säsongsanställda och omsätter ca 900 miljoner kronor. Liseberg är idag Nordens ledande turistattraktion med 3,4 miljoner gäster årligen.
Liseberg AB, Fastighetsavdelningen söker
OMRÅDESCHEF
Fastighetsservice
Till Liseberg AB:s Fastighetsavdelning söker vi en områdeschef för Fastighetsservice. Tjänsten är på områdeschefsnivå med direktrapportering till Fastighetschef. Du ingår i en ledningsgrupp om totalt fem personer och har en erfaren biträdande områdeschef till din hjälp i operativa frågor. Du har budget- och personalansvar samt delegerat arbetsmiljöansvar.
I arbetsuppgifterna ingår övergripande kontroll och organisation av rutiner, för att upprätthålla parkens höga standard. Att bevaka kvalité, renhållning, tillgänglighet, fräschhet ur ett park- och fastighetsperspektiv samt ett samordningsansvar för den dagliga jouren då parken är öppen.
Du är ansvarig för att organisera och handlägga underhållsrelaterade frågor gällande ledningar i mark och VVS. Upprätthålla dokument och dokumentation i underhållssystemet Aretics T7 och dokumentsystemet Hyperdoc samt ansvarig för samordning av Aretics T7 inom Fastighetsavdelningen.
Som områdeschef ansvarar du för upphandlingar, beställningar och avtal gällande fastighetsservice (fasadtvätt, renhållning, sophantering, parkinventarier, skyltar mm). Du har även ansvar för att samordna och planera logistiken av lösa inventarier i parken som exempelvis papperskorgar, soffor och flaggor. Du organiserar och strukturerar Liseberg AB:s förråd och ?uthyrning? av förråd.
Du har minst högskoleutbildning eller liknande utbildning. Vi ser gärna att du har kunskap inom VVS och anläggning, upphandling/inköp och planering. Du har erfarenhet från ledande befattning och känner dig bekväm i en beslutsfattande roll och i arbetsledande processer. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Office-paketet och kännedom om hur man arbetar i programvaror baserade på databaser, god datavana. Du har kunskap och erfarenhet av planering och uppföljning både ekonomiskt och tidsmässig, hantering av kalkyler samt uppföljning av dessa.
Du är en operativ administratör med sinne för ordning och reda. Du är social, drivande och målmedveten. Du är mån om att skapa förutsättningar för en stabil och trygg arbetsmiljö.
Arbetstiden är huvudsakligen förlagt till dagtid, men under nöjesparkens öppethållande förekommer även visst helgsarbete.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi ser gärna att du börjar hos oss snarast möjligt.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta Fastighetschef Linda Leijonberg, telefon 031-733 03 83.
För fackliga frågor svarar:
Sofia Sjölin, Ledarna, telefon 031-733 01 68
Carina Berntsson, Unionen, 031-733 03 09
Anders Ingemarsson, Kommunal, 031-733 01 76
Du är varmt välkommen med din ansökan (med personligt brev och meritförteckning),
senast den 2 januari 2013 till:
therese.helander@liseberg.sePubliceringsdatum2012-12-07Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-02
Ansökan kan skickas till e-postadress:
therese.helander@liseberg.seKontaktTherese Helander 031-733 01 81 (Telefon)
therese.helander@liseberg.seFöretagLISEBERG AB
AdressLISEBERG AB
Box 5053
40222 GÖTEBORG
KontorsadressNellickevägen
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7330181
E-postadress:
therese.helander@liseberg.se Jobbnummer 1412143
Observera att sista ansökningsdag har passerat.