Områdeschef Arkitektur Försäkringskassan IT
Försäkringskassan / Chefsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundsvall,
Kramfors,
Hudiksvall,
Ljusdal,
Sollefteå eller i
hela Sverige Referens: 001699-2012
Försäkringskassan IT söker
en områdeschef med ansvar för Arkitektur till verksamhetsområde Applikation
VO Applikation är ett av tre verksamhetsområden inom Försäkringskassan IT. Vår huvudsakliga uppgift är att designa, utveckla, förvalta och underhålla de IT-produkter som utgör Försäkringskassans IT stöd. VO Applikation har ca 400 medarbetare.
Proaktivitet är en framgångsfaktor i vår verksamhet och våra medarbetare karaktäriseras av ansvarstagande, engagemang och integritet.
Områdeschef Arkitektur
Vi söker en områdeschef för Arkitektur med placering i Sundsvall. Områdeschefen rapporterar till VO chef Applikation och har personalansvar för ca 30 medarbetare. Rollen innebär ansvar för att definiera, etablera och leda den enhet inom ITA som har till uppgift att tillhandahålla arkitekturregler och förvalta utvecklingsprocesser. Vidare ansvarar enheten för att säkerställa en väldefinierad IT-arkitektur som motsvarar Försäkringskassans behov.
Placering: Sundsvall
Primära ansvarsområden & arbetsuppgifter
• Att definiera arkitekturprinciper och tekniska planer
• Att coacha och leda medarbetarna
• Att etablera och leda en effektiv arkitekturverksamhet
• Att implementera definierade Arkitekturriktlinjer
• Att hålla sig ajour med gällande teknik, metodik, verktyg och lagstiftning inom området
• Att tillse att verksamheten har rätt kompetens och en bra balans mellan interna och externa resurser
• Budgetering och rapportering av verksamheten
• Att tillse att definierade arkitekturprinciper efterlevs
• Att ansvara för att FK-IT har en väldefinierad och konkurrenskraftig teknisk plan
• Att i samarbete med Leveransområden och motsvarande föra en aktiv dialog om förbättringar- och införande av gällande riktlinjer.
Krav på erfarenheter/kunskaper
• Du har akademisk examen (minst 120p/180 hp) inom IT-området eller motsvarande kunskaper/erfarenheter
• Dokumenterad erfarenhet och goda kunskaper inom IT-Arkitektur, IT-utvecklingsprocesser, IT-utvecklingsmetoder och IT-utvecklingsverktyg
• Dokumenterade resultat som visar på förmåga att implementera fastställda riktlinjer i verksamheten
• Dokumenterad erfarenhet av ledarskap inom IT-området
• Erfarenheter från IT-projektledning är meriterande
Publiceringsdatum2012-01-10Dina personliga egenskaper• Du är resultatinriktad, strukturerad, kommunikativ och tydlig
• Du är lugn och orädd samt tycker om att leda i förändring
• Du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• Lyhörd, kan fånga upp goda idéer och omsätta dem i praktiken
Övrig informationAnställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Chef Applikation Krister Dackland, 010-118 72 26. Har du frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Stig Lindblom, 010-116 79 63.
Fackliga kontaktpersoner är för ST-FK Rakel Persson, för SACO-S FK Johnny Berggren och för SEKO Ebrima Dibba. Samtliga nås via vår växel på 08-786 90 00.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 001699-2012 senast den 31 januari 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1124863
Observera att sista ansökningsdag har passerat.