Omgående ekonomiassistent till leverantörsreskontra

SJR AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Kungsbacka eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent för ett omgående uppdrag som löper under sex månader. Tjänsten är på heltid och vår kund har sina lokaler i centrala Göteborg.

Din roll I rollen som ekonomiassistent kommer du arbeta med leverantörsreskontra, där du scannar, konterar, skickar ut på attest samt definitivbokar. Du kommer hantera omkostnadsfakturor samt inköpsfakturor som behöver matchas mot order.

Vem söker vi? Vi söker dig med relevant utbildning och ett par års erfarenhet från liknande roll. Har du erfarenhet av ekonomisystemet Microsoft Dynamics AX och scanningsystemet xFlow är detta meriterande.

Som person är du noggrann och strukturerad samtidigt som du är van att hålla uppe ditt arbetstempo. Vidare är du glad, positiv, prestigelös och trivs med att arbeta i team.

Ytterligare information om uppdraget Behovet hos vår kund är omgående och löper under sex månader. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är 8.00-17.00. Från 15 maj till 15 augusti tillämpas sommartid, 8.00-16.00.

Din ansökan Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Amanda Karlsson via 031-333 54 88. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan. Konsult hos SJR Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/Visstid Visstid

Publiceringsdatum
2017-04-12

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Amanda Karlsson +46 313335488

Företag
SJR AB

Adress
SJR AB
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, 4tr

Jobbnummer
3435895

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB: