Omexom söker Projektledare IT/Kontoadministratör

Omexom Sweden / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Omexom Sweden i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

På Omexom är vi yrkesskickliga, leveransfokuserade och verkar för att det moderna samhället ska fungera så bra som möjligt. Omexom bygger, driftar och underhåller kritisk infrastruktur inom eldistribution, järnvägssystem och belysning. Omexom ägs av VINCI Energies, ett av sex affärsområden inom den franska industrikoncernen VINCI som har omkring 190 000 anställda över hela världen. Är du en social och målinriktad person med intresse för teknik och förändringsledning som vill vara med på vår resa? Då kanske rollen som Projektledare IT/Kontoadministratör i Stockholm är något för dig!

Vad innebär rollen som Projektledare IT/Kontoadministratör?

Vår verksamhet växer och i samband med att vi har blivit en del av Vinci-koncernen öppnas många nya möjligheter. Vi erbjuder en roll med utvecklande arbetsuppgifter där du både fungerar som intern projektledare för utvecklingsprojekt inom IT och som kontoadministratör. Som en del i vårt nystartade teamför IT/Business System blir du en viktig person som inspirerar och guidar oss i att göra vår IT-miljö enklare att använda, säkrare och mer produktiv. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Projektledning - Du agerar intern projektledare för utvecklingsprojekt inom IT för att göra vår IT-miljö enklare att använda, säkrare och mer produktiv. Du engagerar dig i projekten från tidigt stadie och tar sedan fullt ansvar för slutleveransen i projektet. Detta kan innefatta att göra tidsplaner, hålla workshops, anordna arbetsmöten och skriva rapporter. Du representerar Infratek/Omexom och bidrar med teknisk kompetens i samband med utvecklingsprojekt för nya system och applikationer inom Vincikoncernen.
• Kontoadministration - Du är samlingspunkten och lägger upp konton och ger behörigheter till nyanställda och vid ändringar. Du förbereder ny utrustning för Vinci-koncernens IT-miljö för medarbetare och nyanställda. Du agerar även beställare gentemot leverantörer av IT-service och -utrustning, såväl löpande som vid nyetableringar.

Tjänsten ingår i vår nya avdelning IT/Business Systems som kommer att bestå av fem personer. Vi vill skapa en grupp som stöttar och driver verksamheten framåt både i det operativa och strategiska. Dina främsta kontaktytor är kollegorna inom IT/Business Systems, HR- och löneavdelning, leverantör av IT-tjänster och Vincikoncernen. Avdelningen ingår i bolagets finansorganisation och chefen för IT/Business Systems rapporterar till finanschefen. Inom avdelningen ansvarar vi för vår IT-drift, förvaltning av våra system och applikationer (administration, support, utveckling) samt utveckling av processer och rutiner i enlighet med Vinci-koncernens policy. Tjänsten är placerad vid vårt nyrenoverade och trevliga huvudkontor i Västberga. Vi har goda kommunikationer till T-bana Telefonplan och Liljeholmen samt Årstabergs pendeltågsstation. Vi erbjuder bra parkeringsmöjligheter och har nära till trevliga lunchrestauranger på gångavstånd. Vem är du? För att lyckas i rollen har du ett genuint intresse för teknik och verksamhetens frågeställningar. Du söker feedback från verksamheten och använder den för att förbättra kvaliteten på våra IT-tjänster till nya och befintliga medarbetare. Du gillar att ta rollen som digital förebild, är serviceinriktad och trivs i en social roll med många kontakter. Du är synlig och lättillgänglig och förmedlar information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt. Du driver gärna initiativ och driver på egen hand aktiviteter och projekt. Du är målinriktad och tar fram kort- och långsiktiga planer för ditt ansvarsområde. Du är en god problemlösare och är prestigelös i ditt arbetssätt. Vi söker dig som
• Har minst 2 års erfarenhet som IT-tekniker alternativt projektledare inom IT
• Har en avslutad gymnasieutbildning eller högre utbildning inom IT
• Uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift

Erfarenhet av Microsofts produkter och tjänster är meriterande. Vad erbjuder vi?Vi är hjälpsamma, yrkesskickliga och leveransfokuserade. På Omexom är en kollega alltid nära och vi har roligt tillsammans. Medarbetarna har förtroende för den egna och kollegornas kompetens. Det är en förutsättning för den frihet och det ansvar som medarbetarna har och förväntas ta. Det skapar bra team och glädje i arbetet. Ingen dag är den andra lik och variationen i arbetet gör att individen behöver och får utveckling för att möta framtiden.
• Vi erbjuder marknadsmässiga löner, konkurrenskraftiga förmåner och kollektivavtal.
• Vi tror på en balans mellan arbete och fritid. Därför erbjuder vi arbetstidsförkortning och flexibla arbetstider.
• Hos oss har du kollegor och ledare som ger dig feedback och stöttar dig i din utveckling.
• Vi har en stark och kunnig ägare som satsar på oss och vår verksamhet. Det ger oss möjligheter att utveckla verksamheten och förverkliga våra drömmar.

Hur ansöker du? Vi välkomnar din ansökan senast den 12 juni. Vi går löpande igenom samtliga ansökningar. De som bäst matchar rollen telefonintervjuar vi löpande, därefter följer tester och sist intervju hos oss. Vi tar referenser på slutkandidater. Uppfyller du kravprofilen och vill veta mer om tjänsten? Då kontaktar du rekryterande chef Therese Lilja på 070-726 05 04 alternativt therese.linja@omexom.com eller Eva Bergquist på eva.bergquist@omexom.com.
Vill du veta mer om oss?Gör energiskiftet möjligt! Omexom är VINCI Energies varumärke för tjänster genom hela värdekedjan inom energidistribution. 200 av VINCI Energies företag använder i dag Omexom som varumärke. Merparten av dessa bolag finns i Europa, men även i Nya Zeeland, Mocambique och i Brasilien. Omexom finns representerat i 32 länder och växer stadigt. Total omsättning för Omexom är över 30 miljarder SEK (2018). Den 21 januari 2019 blev Infratek i Sverige, Norge och Finland samt Eitech Engineering Omexom. (http://www.omexom.se/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2019-05-22

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Bergquist eva.bergquist@omexom.com

Företag
Omexom Sweden

Adress
Omexom Sweden
Västberga Allé 36B
12630 Hägersten

Kontorsadress
Västberga Allé 36B, Hägersten

Jobbnummer
4816690

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Omexom Sweden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Omexom Sweden: