Omexom söker Ekonomiassistent

Omexom Sweden / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2019-05-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Omexom söker Ekonomiassistent" (publicerad 2019-05-15) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Omexom Sweden i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

På Omexom är vi yrkesskickliga, leveransfokuserade och verkar för att det moderna samhället i Sverige. Omexom bygger, driftar och underhåller kritisk infrastruktur inom eldistribution, järnvägssystem och belysning. Omexom ägs av VINCI Energies, ett av sex affärsområden inom den franska industrikoncernen VINCI som har omkring 190 000 anställda över hela världen. Är du en målinriktad och positiv person med sinne för struktur och service som vill vara med på vår resa? Då kanske rollen som Ekonomiassistent i Stockholm är något för dig!

Vad innebär rollen som Ekonomiassistent?

Vår verksamhet växer och utvecklas stadigt och vi söker därför en Ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontra och fakturering. Vi har under våren startat vårt projekt för byte av ekonomisystem från Ifs till SAP och kommer att gå över till SAP i januari 2019. Du blir en viktig person i projektet och är med att testa det nya systemet samt upprätta dokumentation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är
• Processansvar för kundreskontra/fakturering
• Ansvara för process- och rutinbeskrivningar
• Utbilda och supporta medarbetare i faktureringsmodulen i SAP
• Avstämning av kundreskontra
• Hantering av supportärenden i gemensam mail för kundfakturering
• Hantera in- och utbetalningar
• Kravhantering kundreskontra
• Ställa ut kreditnotor
• Leverantörsreskontra
• Delaktig i bokslut och revision
• Övriga uppgifter förekommande på redovisningsavdelningen

Tjänsten ingår i redovisningsavdelningen som består av sex personer. Vårt team präglas av en god laganda där vi stöttar och backar upp varandra. Avdelningen ingår i bolagets finansorganisation och redovisningschefen rapporterar till finanschefen. Inom redovisningsavdelningen hanteras reskontror, löpande redovisning, bokslut/revision, moms, skatt och lön samt rapportering till koncernen. Tjänsten är placerad vid vårt nyrenoverade och trevliga huvudkontor i Västberga. Vi har goda kommunikationer till T-bana Telefonplan och Liljeholmen samt Årstabergs pendeltågsstation. Vi erbjuder bra parkeringsmöjligheter och har nära till trevliga lunchrestauranger på gångavstånd och vid Telefonplan. Vem är du? Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av arbete med kundreskontra/fakturering. Du behärskar momsfrågor. Meriterande är erfarenhet av SAP och omvänd skattskyldighet inom byggsektorn. Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift och har en avslutad gymnasieutbildning eller högre. För att lyckas i rollen har du ett genuint intresse för verksamheten och dess frågeställningar. Du är målinriktad och tar fram kort- och långsiktiga planer för ditt ansvarsområde. Du är synlig och lättillgänglig för verksamheten och tar snabbt in ny kunskap. Du samarbetar gärna med andra, delar med dig av din kunskap och är prestigelös i ditt arbetssätt. Du driver gärna initiativ och driver på egen hand aktiviteter och projekt. Du söker feedback från verksamheten och använder den för att förbättra kvaliteten på våra interna processer. Vad erbjuder vi?Vi är hjälpsamma, yrkesskickliga och leveransfokuserade. På Omexom är en kollega alltid nära och vi har roligt tillsammans. Medarbetarna har förtroende för den egna och kollegornas kompetens. Det är en förutsättning för den frihet och det ansvar som medarbetarna har och förväntas ta. Det skapar bra team och glädje i arbetet. Ingen dag är den andra lik och variationen i arbetet gör att individen behöver och får utveckling för att möta framtiden. - Vi erbjuder marknadsmässiga löner, konkurrenskraftiga förmåner och kollektivavtal.
• Vi tror på en balans mellan arbete och fritid. Därför erbjuder vi arbetstidsförkortning och flexibla arbetstider.
• Hos oss har du kollegor och ledare som ger dig feedback och stöttar dig i din utveckling.
• Vi har en stark och kunnig ägare som satsar på oss och vår verksamhet. Det ger oss möjligheter att utveckla verksamheten och förverkliga våra drömmar.

Hur ansöker du?Vi välkomnar din ansökan senast den31 maj. Vi går löpande igenom samtliga ansökningar. De som bäst matchar rollen telefonintervjuar vi löpande, därefter följer tester ochsist intervju hos oss. Vi tar referenser på slutkandidater. Uppfyller du kravprofilen och vill veta mer om tjänsten? Då kontaktar du rekryterande chefAnna Spetspå 070-726 05 14alt anna.spets@omexom.com ellerEva Bergquist på eva.bergquist@omexom.com. Vill du veta mer om oss?Gör energiskiftet möjligt! Omexom är VINCI Energies varumärke för tjänster genom hela värdekedjan inom energidistribution. 200 av VINCI Energies företag använder i dag Omexom som varumärke. Merparten av dessa bolag finns i Europa, men även i Nya Zeeland, Mocambique och i Brasilien. Omexom finns representerat i 32 länder och växer stadigt. Total omsättning för Omexom är över 30 miljarder SEK (2018). Den 21 januari 2019 blev Infratek i Sverige, Norge och Finland samt Eitech Engineering Omexom. (http://www.omexom.se/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2019-05-10

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Bergquist eva.bergquist@omexom.com

Företag
Omexom Sweden

Adress
Omexom Sweden
Västberga Allé 36B
12630 Hägersten

Kontorsadress
Västberga Allé 36B, Hägersten

Jobbnummer
4781818

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Omexom Sweden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Omexom Sweden: