Olympus rekryterar kundservicemedarbetare/försäljningsadministra

Manpower Försäljning/Kundservice / Kontorsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower Försäljning/Kundservice i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Olympus Sverige AB tillhör en världsomspännande koncern med säte i Japan och har totalt i världen 40 000 anställda. Olympus i Sverige omfattar tre divisioner: Consumer Products - främst digitala kameror, Medical Systems - medicinska och kirurgiska system samt Industrial Systems. Läs gärna mer på www.olympus.se

I samarbete med Experis rekryterar nu Olympus Sverige AB en försäljningsadministratör till division Medical Systems. Befattningen är en tillsvidareanställning med placering i Solna, nära Solna Station.

Publiceringsdatum
2012-04-27

Dina arbetsuppgifter
Som kundservicemedarbetare/försäljningsadministratör för området Medical systems kommer du att ha många kontakter med företagets kunder som är sjukhus och sjukvårdspersonal och inköpsavdelningar inom landsting och privatvård.
Medical systems marknadsför och servar framförallt medicinskteknisk utrustning och tillbehör.

Du har mycket kundkontakter och ger support till företagets kunder per e-post och telefon.
Registrering och administration av beställningar från kund tillhör de dagliga arbetsuppgifterna. Uppföljning av leveranser och fakturering av order ingår som en del av ditt ansvarsområde och du hjälper till med inventeringar, arkivering och hantering av demonstrationsmaterial.

Du kommer också att ha mycket kontakt med företagets säljkår som är ute hos kunderna. Du hjälper dem bl.a. med avtalsfrågor, prislistor och andra kundrelaterade frågor.

Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasiekompetens samt har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du tycker om att assistera, organisera och ge service.
För att passa i rollen är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och lägger vikt vid kvalitet på ditt arbete. Vidare är du lojal, prestigelös och ser dig själv som en lagspelare. Som person är du positiv och har lätt för att bygga relationer både personligen och över telefon. Du är lösningsorienterad och serviceminded och tycker att det är roligt att göra kunderna och säljteamet nöjda. Vi ser gärna att du har en förmåga att prioritera och hålla dig lugn under pressade situationer.

Dina kunskaper i svenska och engelska är goda och du behärskar Office-paketet. Meriterande är om du tidigare arbetat i Movex, SAP eller liknande affärssystem.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Olympus med Experis. Skicka in din ansökan med CV och personligt brev riktat till tjänsten. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Catrine Björn på tel: 08-452 33 39. Tjänsten söker du via ansökningslänken nedan. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catrine Björn, +46 8 452 33 39

Företag
Manpower Försäljning/Kundservice

Adress
Manpower Försäljning/Kundservice

Jobbnummer
1227517

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower Försäljning/Kundservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower Försäljning/Kundservice: