Olympus rekryterar en financial controller med redovisningsansva

Experis Sverige / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Olympus Sverige AB tillhör en världsomspännande koncern med säte i Japan och har totalt i världen 40 000 anställda. Olympus i Sverige omfattar tre divisioner: Consumer Products - främst digitala kameror, Medical Systems - medicinska och kirurgiska system samt Industrial Systems. Läs gärna mer på www.olympus.se
I samarbete med Experis rekryterar nu Olympus Sverige AB en financial controller. Befattningen är en tillsvidareanställning med placering i Solna, nära Solna Station.

Publiceringsdatum
2011-11-29

Dina arbetsuppgifter
Som financial controller har du helhetsansvaret för redovisningen i Sverige och säkerställer att månadsboksluten är korrekta. Du hanterar bland annat interimsbokningar samt avstämning av balanskonton där en viktig post är hantering av anläggningstillgångarna.
Du sköter den månatliga rapporteringen till moderbolaget och ansvarar för att IFRS tillämpas korrekt i koncernrapporteringen. Tillsammans med bolagets ekonomichef utarbetar du prognoser, budget och årsbokslut.
Tjänsten innebär även att
• månatligen upprätta och förse säljorganisationen med försäljningsstatistik
• ansvara för att korrekt information månatligen finns i rapportverktyget Cognos för verksamhetens räkning samt utbilda inom detta
• stötta de två ekonomiassistenterna i deras arbete med kund- och leverantörsreskontran
Vem är du?
Vi söker dig som är civilekonom med minst tre års erfarenhet från revision. Du har ett brinnande intresse för redovisning och erfarenhet av att tillämpa IFRS. Då bolaget ska implementera SAP inom de närmaste två åren, är det meriterande att ha ett systemintresse och kunskaper i SAP.
Som person är du en "doer" med vana av att arbeta självständigt. Du är ansvarsfull och vill alltid leverera i tid och med kvalitet. Du är analytisk, löser problem och har ett engagemang i verksamheten och i ekonomiavdelningens arbete. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Excel är något du arbetar med dagligen.
Vad kan Olympus erbjuda dig?
Möjlighet att arbeta i en intressant bransch där alla brinner för digitala och medicinska produkter. Företagskulturen kännetecknas av en öppenhet och prestigelöshet. Du kommer att få ta mycket eget ansvar och utvecklas i en stimulerande säljorganisation. Som anställd hos Olympus Sverige AB erbjuds du goda anställningsvillkor.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via länken. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Experis, Kristina Harlin på 08-635 64 33.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Harlin

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1092859

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: