Offshore-koordinator

Sandvik IT Services / Organisationsutvecklarjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvik IT Services i Sandviken, Stockholm eller i hela Sverige

Sandvik IT Services är Sandvik-koncernens interna bolag med ansvar för infrastruktur, applikationsutveckling och systemförvaltning inom IT-området.
Nu söker vi en Offshore-koordinator med placering i Sandviken.

Publiceringsdatum
2010-09-04

Dina arbetsuppgifter
Som Offshore-koordinator ansvarar du för kvalitetssäkring, optimering och processutveckling i samband med att delar av verksamheten förändras och placeras i andra regioner. Arbetet bedrivs i nära samarbete med projektledare och medarbetare där du rapporterar till den globala Operations Managern. Dina arbetsuppgifter innebär vidare att:
• stödja och leda förändringar för att uppnå leveransmål och effekter.
• säkerställa att nödvändig user-administration genomförs effektivt och enligt globala processer och metoder.
• planera, koordinera, leda och utföra uppföljningar på aktiviteter och projekt inom ramarna för Offshore.

Profil
Vi söker dig som har erfarenhet från user-administration inom flera tekniska plattformar och goda kunskaper i Active Directory eller en för tjänsten relevant utbildning alternativt har du motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har erfarenhet av kundorienterande miljöer och en förståelse för hur IT-lösningar stöder Sandviks bolag.
Som person är du serviceinriktad och lösningsorienterad med fokus både internt och externt. Du är en skicklig kommunikatör som kan interagera med representanter från olika delar av organisationen. Vidare uppskattar du utmaningar och är skicklig på att skapa varaktiga IT-lösningar där kundens krav och globala IT-säkerhetsregler tillgodoses. Då en del av din dagliga dialog sker på engelska är det viktigt att du behärskar språket väl i både tal och skrift.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Karin Lundman, Team Manager, 026-26 08 34
Lars Larsson, HR Advisor, 026-26 29 08

Facklig kontakt
Roland Forsberg, Unionen, 026-26 18 59
Thomas Eiderman, Akademikerföreningen, 026-26 18 48
Anders Wester, Ledarna, 026-26 18 63
Välkommen med din ansökan senast 2010-09-26.
Läs mer om Sandvik och ansök via www.sandvik.se/jobb, jobb-id: 303429.
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HRdirect, 026-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
Irene Sveen
Sandvik IT Services har ca 900 anställda, varav 500 arbetar i Sverige. Våra medarbetare återfinns även i t.ex USA, Australien, Tyskland, Sydafrika, Kina och Ryssland. Vi finns i alla större länder där Sandvik verkar. Totalt har vi medarbetare i runt 40 länder. Vårt uppdrag är att stödja Sandviks verksamhets och IT-användares behov av att växa, öka effektiviteten och ha en problemfri IT-miljö genom leverans av effektiva, globala och innovativa end-to-end IT-lösningar. Sandvik IT Services stödjer över 365 applikationer och över 30 000 användare. Våra kunder finns inom alla Sandviks affärsområden över hela världen.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-26
Ange följande referens när du ansöker: 303429
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Sandvik IT Services

Adress
Sandvik IT Services
35-LH, personalfunktionen
xxxxx SANDVIKEN

Jobbnummer
725325

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvik IT Services

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvik IT Services: